گروه سیاسی: رئیس دفتر مقام معظم رهبری با ابراز تأسف از اینکه خاطرات 8‌ساله دفاع مقدس به نحو مطلوبی تدوین نشده است، گفت:

باید رشادت‌های دلیرمردان ما در دوران دفاع مقدس به هر نحوی در قالب فیلم، داستان، نمایشنامه و کتاب برای نسل‌های بعدی به نمایش گذاشته شود.

به گزارش مهر،  محمدی گلپایگانی صبح دیروز در سومین همایش تجلیل از حماسه‌ سازان عملیات کمان 99، با تاکید بر اینکه یادآوری و بزرگداشت، یک دستور قرآنی است و ما باید رشادت‌های نیروهای ارتش، سپاه و بسیج را به‌خوبی منعکس کنیم به سفر اخیر خود به مسکو اشاره کرد و گفت: در این سفر بنده از موزه‌ جنگ این کشور بازدید کردم و دیدم چطور رشادت‌های سربازان روسیه را نشان می‌‌دهند؛ گویی انسان در کنار صحنه‌ واقعی جنگ ایستاده‌ است.

محمدی گلپایگانی  افزود: بهتر است که هرچه بیشتر خاطرات دوران دفاع مقدس منعکس و بازگو شود؛ چرا که زمان به سرعت در حال گذر است. فرزندان و نوادگان ما باید بدانند اجدادشان چه کرده‌اند. ما در حال حاضر یک حلقه‌ مفقوده داریم که باید گفته و نوشته شود و باید روح سلحشوری زنده بماند.

لرزه بر پشت سیاستمداران

فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم تاکید کرد: توانایی هوایی ایران پشت سیاستمداران خبره را می‌لرزاند.حسن شاه صفی با طرح این سؤال که به چه دلیل استراتژی دشمن از عالی‌ترین شکل تا پایین‌ترین شکل آن در جنگ تحمیلی علیه ایران با شکست مواجه شد، افزود: پاسخ این سؤال رشادت‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با انجام عملیات کمان 99 و اقدامات بموقع خود نیروهای بعثی را فلج کردند و هجوم آنها به کشورمان را متوقف ساختند؛ چنانچه فرماندهان عالی ارتش بعث از این حمله به‌عنوان یورش برق آسا علیه امکانات خود نام بردند.

در عملیات کمان 99 که معروف به عملیات 140 فروندی است، بیش از 300 پرواز انجام و به تخریب بسیاری از ادوات و امکانات عراقی‌ها منجر شد.

حمله ماهواره‌ای

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در یک نشست خبری از حمله ماهواره‌ای دشمنان نظام در ایام انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری به صدا و سیما خبر داد.غلامرضا جلالی تاکید کرد: سایبر امروز از مهم‌ترین موارد در تهدیدات غیرنظامی است که در کشور ما نیز طی سال‌های آینده به بلوغ خواهد رسید.

وی همچنین گفت: اگر امروز کشوری توانسته باشد از فناوری‌های برتر‌سازی‌ استفاده کند می‌تواند بر تهدیدات موجود تسلط پیدا کند چرا که امروز فناوری اطلاعات، رسانه، عملیات روانی، جنگ اطلاعاتی و بیوتکنولوژی حرف اول را در دنیا می‌زند.

جلالی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه منشأ تهدیدات صدا و سیما از کجا بوده است، خاطرنشان کرد: اجازه دهید این موضوع به‌دلیل اینکه حقوقی است به‌طور کامل مورد بررسی قرار گیرد و سپس اعلام شود.

کد خبر 91281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز