همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال درگیری با دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس گفت: بروز درگیری به میزان حماقت غربی‌ها بستگی دارد که به نظر می‌رسد دنبال این گزینه نبوده و تمام تمرکز خود را بر روی فشار اقتصادی و تحریم گذاشته‌اند

سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزگذشته در همایش فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه که در مرکز تداوم و آموزش این نیرو در مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اذعان غربی‌ها به توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه آمریکایی‌ها از توان ما می‌دانند بسیار کمتر از آن است که در اختیار داریم و به طور قطع توان موشکی ایران نسبت به گذشته گسترش زیادی داشته است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سپاه نیوز، سردار فدوی دلیل روی آوردن آمریکا به شیطنت‌هایی چون تحریم اقتصادی را نا‌امید شدن از به کارگیری گزینه‌های نظامی عنوان و تصریح کرد: خوی استکبار جهانی دارای مبانی ویژه‌ای است و به طور قطع اگر بتواند اهداف خود را از طریق نظامی پیش ببرد آن را دنبال می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهار نظر درباره بستن تنگه هرمز گفت: هرچند مسئولین مختلف راجع به این منطقه استراتژیک صحبت‌هایی داشته‌اند اما آنچه حائز اهمیت است اینکه جمهوری اسلامی ایران توانمندی آنچه را گفته دارد.

سردار فدوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اقتدار کاملی در منطقه تنگه هرمز و خلیج‌فارس دارد گفت: تمکین از جانب همه آنهایی که در منطقه استقرار دارند دیده می‌شود و آنها می‌دانند در صورت عدم تمکین عواقب سختی در انتظارشان است و تا به حال عدم تمکینی از جانب آنها مشاهده نشده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حضور ناوهای آمریکایی در منطقه آن را امری عادی توصیف و تصریح کرد: این روال از گذشته نیز وجود داشته اما آمریکا بنابر نیاز داخلی، منطقه‌ای و جهانی خود و شرایط داخلی جامعه آمریکا گاهی اوقات آن را رسانه‌ای می‌کند.

وی افزود: متاسفانه رسانه‌های داخلی ما نیز گاهی با فراموش کردن رسالت پیشتازی خود اخبار آنها را پیگیری می‌کنند در حالی که خلیج‌فارس و تنگه هرمز منطقه ماست و اخبار آن نیز باید از منشا خودمان دنبال شود.

سردار فدوی با تاکید بر اینکه منطقه و قواعد نبرد را در خلیج فارس و تنگه هرمز ما تعریف می‌کنیم اظهار داشت: دنیا وابستگی‌های بدون جایگزین زیادی به منطقه دارد که این وابستگی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اذعان به شکست آمریکایی‌ها در خصوص استراتژی کاربری ناوهای بزرگ گفت: خدامحوری و تکلیف‌مداری به عنوان شاخصه‌های اساسی نیروی دریایی سپاه توانست تمام زحمات آمریکا مبنی بر نشان دادن خود به عنوان توان برتر در منطقه را از بین ببرد.

سردار فدوی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال بروز درگیری ایران با دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج فارس گفت: بروز درگیری به میزان حماقت غربی‌ها بستگی دارد که به نظر می‌رسد دنبال این گزینه نبوده و تمام تمرکز خود را بر روی فشار اقتصادی و تحریم گذاشته‌اند و این درحالی است که ما آمادگی رویارویی با هر وضعیتی از جمله گزینه نظامی آنها را داریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: تا زمانی که منافع حیاتی و امنیت ملی ما محقق شده و لحاظ می‌شود امنیت برای همه وجود دارد اما زمانی که آمریکا بخواهد در امنیت خدشه‌ای وارد کند هیچ کس وجود نخواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان در خصوص حضور این نیرو در آبهای بین‌المللی گفت: نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه از ابتدای ماجرایی که در منطقه سومالی و خلیج عدن اتفاق افتاد به مدت 4 ماه در آن منطقه استقرار داشتند که پس از آن، ارتش جمهوری اسلامی ایران این ماموریت را دنبال می‌کند. هم‌اکنون نیز بسیاری از کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران از وجود نیروهای ویژه نیروی دریایی سپاه به منظور جلوگیری از هرگونه تحرکی بهره‌مند می‌باشند.

کد خبر 177417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز