همشهری آنلاین: آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ساده زیستی، قناعت، عدم گرایش به زخارف دنیا و عدم دست‌اندازی به بیت‌المال را متاسفانه در برخی عناصری که مدعی هستند در مسیر امام زمان (عج) قرار دارند، کمتر می‌بینیم یعنی دقت لازم را در زندگی فردی و مدیریتی‌ این افراد نمی‌بینیم.

آیت الله علی سعیدی در گفتگو با همشهری آنلاین در طرح نارسایی‌هایی که در برخی نخبگان سیاسی منجر به فاصله گرفتن آنها از «منتظر واقعی» می‌شود، گفت: متأسفانه در ابعادی این نارسایی را در بین نخبگان می‌بینیم. یکی اینکه از نظر گرایشی و ذهنی هنوز این ظرفیت در برخی نخبگان مشاهده نمی‌شود چراکه نوع تلقی آنها از ولایت فقیه نشان می‌دهد که آن شناخت و باور حقیقی نسبت به ولایت امام زمان (عج) را هنوز در نخبگان به شکل جامع و کامل نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه «مهدی‌شناسی، مهدی‌باوری و مهدی‌محوری را در برخی نخبگان نمی‌بینیم» افزود: بخصوص در محافل دانشگاهی برخی اساتید دانشگاه مدل‌شان هنوز مدل لیبرال دموکراسی ژان ژاک روسو است و قرارداد اجتماعی را مبنا قرار می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: آمادگی فردی را هم متاسفانه به آن معنا که باید و شاید نمی‌بینیم. یعنی ساده زیستی، قناعت، عدم گرایش به زخارف دنیا و عدم دست‌اندازی به بیت‌المال را متاسفانه در برخی عناصری که مدعی هستند در مسیر امام زمان (عج) قرار دارند، کمتر می‌بینیم یعنی دقت لازم را در زندگی فردی و مدیریتی‌ این افراد نمی‌بینیم.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: نسبت به حرکت انقلاب آن انقیاد لازم را نمی‌بینیم. بالاخره اگر بنا است زمینه‌سازی ظهور فراهم شود ما باید از رهبری که با همه وجود در مقابل قدرت‌های استکباری ایستاده است حمایت کنیم یعنی ما اصلاً راهی برای تسلیم نداریم، راهی برای بازگشت به عقب نداریم. بلکه برای زمینه‌سازی ظهور حتما باید با قدرت‌های استکباری دست و پنجه نرم کنیم تا بتوانیم نظر مردم جهان را به سمت یک پدیده الهی جلب کنیم. اما متاسفانه ما در بسیاری از نخبگان و در گرایشات‌شان ضعف می‌بینیم. برخی از آنها وقتی در یک جاهایی به یکسری نقاط بن بست می‌رسند، می‌گویند ما باید با آمریکا کنار بیاییم یا با آمریکا برویم مذاکره کنیم. این مسائل ناقض هدف زمینه‌سازی است.

کد خبر 176251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز