همشهری آنلاین: جانشنین فرمانده کل سپاه اعلام کرد که از مرز توانمندی‌های ضد موشکی دشمن عبور کردیم.

سردار سلامی

سردار سلامی در پاسخ به سوالی در ارزیابی استقرار سپر دفاع ضد موشکی در برخی کشورهای همجوار ایران اظهار داشت: ما هر سیستمی را که در داخل کشور توسعه می‌دهیم، براساس قابلیت‌‌های فنی، تکنیکی، تاکتیکی و عملیاتی سیستم‌های دفاعی دشمن است. سامانه‌های موشکی خود را براساس عبور از کمند شبکه گسترده‌‌ای از سیستم‌های دفاع ضد موشکی دشمن توسعه می‌دهیم.

وی افزود: همواره به این می‌‌اندیشیم که با استفاده از قابلیت‌های فنی و تکنیکی سامانه‌ها و نیز با بهره‌گیری از تاکتیک‌های ابتکاری به طور کامل بر شبکه دفاع ضد موشکی دشمن مسلط شویم. از طرفی کارکرد سیستم‌های دفاع ضد موشکی همواره در پرده‌ای از ابهام است، اما از سوی دیگر توانسته‌ایم با طراحی تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها و افزایش قابلیت‌های فنی از مرز توانمندی‌های ضد موشکی دشمن عبور کنیم.

وی با بیان این‌که به دلیل طبقه‌بندی اطلاعات از بیان مصادیق معذوریم به ایسنا گفت: اما می‌دانیم دشمن دارای شبکه‌ای از سیستم‌های ضد موشکی است اما ما به طور کامل توانایی مقابله آنها را داریم.

سلامی همچنین درباره برخی اتفاقات رخ داده میان سوریه و ترکیه نیز اظهار داشت:‌ امیدواریم همه کشورها به کشورهای هم‌جوار خود احترام بگذارند و قواعد بین‌المللی را در تعامل با یکدیگر را مراعات کنند و آرزو داریم هیچ چالش و جنگی رخ ندهد.

وی افزود: اگر همه کشورهای منطقه قواعد موجود در روابط بین‌الملل را رعایت کنند و در امور یکدیگر دخالت‌ نکنند، مطمئنا هیچ چالش و جنگی پیش نمی‌آید، راز ایجاد امنیت و آرامش در منطقه احترام به حقوق متقابل و عدم دخالت در امور یکدیگر است.

وی در پاسخ به این‌که روابط ترکیه و سوریه آبستن جنگ است یا نه؟ گفت: نه.

کد خبر 176318
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز