همشهری آنلاین: لئون پانتا گفت که رژیم صهیونیستی از تلاش بین‌المللی برای اعمال فشار بر ایران حمایت می‌کند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه سعی کرد آمریکا و اسراییل (رژیم صهیونیستی) را در حمایت از تحریم‌های بین‌المللی و نه تدابیر نظامی در رابطه با برنامه‌ هسته‌یی ایران متحد، نشان دهد.

اگرچه مقامات اسراییلی بارها گفته‌اند که تحریم اقتصادی برنامه هسته‌یی ایران را متوقف نکرده است، پانتا احتمال حمله اسراییل در آینده نزدیک را کم اهمیت جلوه داد و گفت:‌ نظر من این است که آنها هیچ تصمیمی در رابطه با ایران نگرفته‌اند و به حمایت از تلاش بین‌المللی برای اعمال فشار علیه ایران را ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، پانتا قرار است روز سه‌شنبه به اسراییل (اراضی اشغالی) سفر کند. این سفر چند روزه بعد از سفر میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام می‌گیرد که تلاش کرده است بگوید دولت اوباما از اسراییل (رژیم صهیونیستی) به قدر کافی حمایت نمی‌کند.

پانتا مدعی شد که تحریم‌های سخت اقتصادی اراده ایران برای حفظ برنامه هسته‌یی را ضعیف می‌کند و باید به آن فرصت بیشتری داده شود.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که تحریم‌ها حتی ذره‌ای برنامه هسته‌یی ایران را عقب نرانده است.

براساس گزارش واشنگتن پست، ستاد انتخاباتی میت رامنی درصدد متفاوت نشان دادن این کاندیدا‌ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و می‌گوید که رامنی مانع از حمله تل‌آویو به ایران در رابطه با برنامه هسته‌یی این کشور نخواهد شد.

دان سنور، مشاور عالی رتبه سیاست خارجی رامنی گفته است که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی، رامنی به آن احترام خواهد گذاشت.

پانتا هم سعی کرد پیامی مشابه را داشته باشد و گفت:‌ ما به استقلال حاکمیت (رژیم صهیونیستی) و توانایی آنها برای اتخاذ تصمیماتی در رابطه با امنیت‌شان احترام می‌‌گذاریم.

سفر پانتا به تل‌آویو بخشی از سفر پنج روزه او به خاورمیانه است که تونس، مصر و اردن را نیز شامل می‌شود.

کد خبر 179296
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز