دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژاک شیراک در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شرکت نخواهد کرد.

به گزارش بی بی سی، ژاک شیراک در سخنانی که از طریق تلویزیون پخش شد اعلام کرد که او در ماه آوریل سال جاری برای سومین بار کاندیدای احراز مقام ریاست جمهوری نخواهد شد.

شیراک 74 ساله که از سال 1995 مقام ریاست جمهوری را عهده دار است و چهار دهه حضور در عرصه سیاست را در کارنامه خود دارد، خطاب به ملت فرانسه گفت:زمان آن فرا رسیده است که من به طریقی کاملا متفاوت به شما خدمت کنم.

رییس جمهوری فرانسه افزود: به طریقی متفاوت اما با همین میزان اشتیاق برای شما به کار خواهم پرداخت.من همچنان برای زندگی خود، برای عدالت، برای پیشرفت، برای صلح و برای بزرگی فرانسه تلاش خواهم کرد.

رییس جمهوری فرانسه با اشاره به اصلاحاتی که در زمینه پرداخت حقوق بازنشستگان انجام گرفته اند و کاهش میزان جرم و جنایت در فرانسه و بهبود در وضعیت زندگی افراد مسن و ناتوان جسمی، خطاب به فرانسویان افزود:من به کاری که با هم موفق به انجامش شده‌ایم افتخار می‌کنم.

شیراک همچنین از فرانسویان خواست  از ارزش‌های خویش دفاع کنند.او گفت:فرانسه مانند سایر کشور‌ها نیست.فرانسه دارای میراث با ارزش تاریخی است و با ادغام این میراث با ارزش‌های جهانی فرانسه امروزی بوجود آَمده در نتیجه مسوولیت‌های زیادی بر عهده فرانسه و فرانسویان است.

خبر عدم حضور رییس جمهوری فرانسه در انتخابات آتی این کشور در حالی انتشار می‌یابد که نظر سنجی‌ها نشان می‌دهند نیکلا سازکوزی با اختلاف اندکی از رقیب سوسیالیستش سگولن راوایال پیش است.

سارکوزی که به عنوان کاندیدای حزب راست میانه "اتحاد برای نهضت مردمی"، که حزب حاکم فرانسه نیز محسوب می‌شود، در انتخابات 22 آوریل شرکت خواهد جست، ابراز امیدواری کرده که از حمایت سیاسی شیراک  برخوردار شود.

کد خبر 17627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز