دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جبهه ملی فرانسه برنامه‌های خود را برای حضور در انتخابات ماه آوریل این کشور ارائه داد.

به گزارش بی بی سی، در گردهمایی این حزب در شهر لیل لوپن کاندیدای راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد:در صورت پیروزی در انتخابات روند مهاجرت به فرانسه و روند همگرایی با اتحادیه اروپا را متوقف خواهد کرد.

لوپن خطاب به 2 هزار نفر از طرفدارانش ادعا کرد:اوضاع در فرانسه فاجعه بار است.

لوپن مدعی شد: نمی‌توان بدون متوقف کردن مهاجرت کنترل نشده افراد بینوای کره زمین که به فرانسه می‌یایند تا با کارگران فقیر ما رقابت کنند به اصلاحات اقتصادی امید داشت.

لوپن که طرفدارانش او را از بدو ورود به محل گردهمایی با شعار لوپن رییس جمهور مورد تشویق قرار می‌دادند در ادامه سخنانش گفت:منافع خدمات اجتماعی و بهداشتی را برای مهاجران قطع می‌کنم و سلول‌هایی بیشتری در زندان‌ها خواهم ساخت و هزینه‌های نظامی فرانسه را بالا خواهم برد.

تعهد لوپن به بازگرداندن مهاجران غیر قانونی به کشورشان تشویق طرفداران این کادیدای راست گرا را در پی داشت.

این پنجمین و به احتمال زیاد آخرین باری است که لوپن 78 ساله خود را به نمایندگی از راست گرایان افراطی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می‌کند.

لوپن در انتخابات سال 2002 با پشت سر گذاشتن لیونل ژوسپن کاندیدای سوسیالیست‌ها و نخست وزیر سابق فرانسه توانست در میان تعجب همگان به دور دوم انتخابات راه پیدا کند. او در این دور به دلیل ارائه دیدگاه‌های افراط گرایانه در برابر ژاک شیراک رییس جمهوری کنونی فرانسه شکست خورد.

بر اساس نظر سنجی‌های انجام شده لوپن این بار از اقبال چندانی برای کسب موفقیت در انتخابات برخوردار نیست و با احتمال کسب 13 رای در انتخابات، رده جهارم کاندیدا‌ها را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 16635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز