پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مبارزات انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری فرانسه روز پنجشنبه 19آوریل(30 فروردین) به پایان می‌رسد.

بر اساس آخرین نظر سنجی‌های انتخاباتی نیکلا سارکوزی کاندیدای راست میانه که خود را از سوی حزب اتحاد برای نهضت مردمی(UMP) کاندیدا‌ کرده است اکنون با 29 درصد آرا شانس اول پیروزی در انتخابات فرانسه محسوب می‌شود.

پس از سارکوزی نیز سگولن راوایال از حزب سولیالیست با 25 درصد اقبال مردمی قرار دارد.

در رده سوم این نظر نیز فرانسوا بایرو رهبر حزب اتحاد برای دموکراسی فرانسوی 15 درصد آرای این نظر سنجی را به خود اختصاص داده است.

ژان ماری لوپن کاندیدای جبهه ملی فرانسه نیز نظر 13 درصد از پرسش شوندگان این نظر سنجی را به خود جلب کرده است.او در دور دوم انتخابات سال2002 ، در برابر ژاک شیراک رییس جمهوری کنونی فرانسه شکست خورد.

با این حال نتایج این نظر سنجی حاکی از آن است که یک سوم مردم فرانسه همچنان بر سر انتخاب کاندیدای مورد نظر خود تردید دارند.

بر همین اساس پیش بینی می‌شود که نتیجه این انتخابات در دور اول مشخص نشود و دور دوم این انتخابات در 6 مه 2007(16 اردیبهشت 1386) برگزار شود.

هر چهار کاندیدای اصلی شرکت کننده در انتخابات فرانسه برای برگزار کردن آخرین دور مبارزات انتخاباتی خود به جنوب فرانسه می‌روند.

سارکوزی به مارسی می‌رود، روایال در تولوز آخرین گام خود را برای شرکت در انتخابات برخواهد داشت.ژان ماری لوپن در نیس خود را برای شکت در انتخابات آماده می‌کند و بایرو به محل تولدش در نزدیکی کوه‌های پیرینه می‌رود.

در این دور از انتخابات 12 کاندیدا برای راهیابی به کاخ الیزه شرکت خواهند کرد. انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ‪۲۲‬آوریل سال آینده میلادی (دوم اردیبهشت ‪ 86‬ )و دور دوم نیز روز ششم ماه مه سال ‪ ۱۶) ۲۰۰۷‬اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

کد خبر 20001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز