دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاندیدا‌های راه یافته به مرحله دوم انتخابات فرانسه دیدگاه‌های خود را درباره نحوه اداره این کشور در آینده بیان کردند.

به نوشته ال موندو، نیکلا سارکوزی کاندیدای حزب اتحاد برای نهضت مردمی(که حزبی محافظه کار محسوب می‌شود) در سخنانی پس از آنکه مشخص شد به دور دوم انتخابات راه یافته است، گفت: از صمیم قلب از فرانسویانی که با مشارکتشان در انتخابات من را در صدر فهرست کاندیداها قرار دادند تشکر می‌کنم.

من می‌خواهم ملت فرانسه را در جمهوری که برادرانه(اشاره سارکوزی به شعار معروف آزادی، برابری، برادری که در انقلاب فرانسه توسط انقلابیون سر داده شده بود ، است) اداره می‌شود، گرد هم آورم.

سارکوزی در ادامه سخنان خود از سگولن روایال تنها رقیب خود در دور دوم انتخابات درخواست کرد تا در این فرصت باقیمانده تا انتخابات 6 ماه مه با یکدیگر مناظره‌ای با موضوع دیدگاه‌ها برگزار کنند. سارکوزی گفت: این مناظره باید براساس احترام به افراد، وضوح و صداقت انجام گیرد.

سارکوزی که مشهور به ایراد سخنانش با لحن پدرانه است خطاب به ملت فرانسه گفت: من تعهد می‌کنم که تلاش خود را معطوف به اشتغالزایی و رعایت کامل حقوق شهروندی بکنم. این‌ها رویا‌هایی است که من برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کنم.

در مقابل نیز سگولن روایال کاندیدای سوسیالیست‌ها و نفر دوم راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت:افرادی را نمایندگی می‌کنم که خواهان انجام اصلاحات بدون خشونت هستند.

او گفت من مسوولیت خود را برای پیش بردن تلاش‌ها جهت انجام تغییرات در فرانسه ادامه می‌دهم.باید در راه پیروزی ارزش‌های انسانی تلاش کرد وبا خشونت‌ها نیز مقابله نمود.

کد خبر 20275

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز