همشهری آنلاین: نصرالله افجه‌ای هنرمند پیشکسوت خوشنویسی اظهار کرد: خرید آثار هنری زیربنای فرهنگی و هنری جامعه است و کشوری که با هنر روی پای خود بایستد هرگز ورشکست نخواهد شد.

خوشنویسی

به گزارش همشهری آنلاین، اگرگردانندگان اکسپو کم لطفی نکنند می‌توان به فروش آثار هنری در این اکسپو امیدوار بود.

افجه‌ای گفت: معنی فروش رسیدن به پول نیست دردرجه اول احیاء فرهنگ جامعه است و هنرمند به این زنده است که مخاطب از هنرش تعریف کند واین تعریف هنرمند را زنده نگه می‌دارد.

پول چیزی نیست که هنرمند را به حرکت درآورد و در واقع خرید آثار هنری هنرمند را به تکاپو وادار می‌کند.

وی با اشاره به آثار شرکت کننده در اکسپو ادامه داد: علت اصلی این که بیشتر آثار شرکت کننده در اکسپو نقاشی، نقاشیخط و خوشنویسی است به این باز می‌گردد که در جامعه ما حرف اول زبان را گرافیک، لوگو، زبان تلویحی و اشاره تشکیل می‌دهد.

به دلیل این که کار خوشنویسی به خوبی در جامعه جا نیفتاده است، نقاشیخط شروع به نمایش خود می‌کند چرا که عمده عناصرتشکیل یافته‌اش زبان الفبا و زبان اشاره است و با زبان بی زبانی حرف می‌زند.

از سوی دیگر اگر جوانان به نقاشیخط روی آورده‌اند به این دلیل است که از یک دوره‌ای خوشنویس در کشور بسیار زیاد شد و برخی از آنها برای تنوع کار خود رو به نقاشیخط آورده و آثاری خلق کردند که مورد توجه قرار گرفت.

افجه‌ای گفت: این فروشگاه برای مدیریت و سیاستگذاری فروش آثار هنری شروع و تجربه خوبی است چرا که در مرحله بعدی به نحو بهتری برگزار می‌شود.

ضمن اینکه زمام امور نیز به دست کسانی است که توجه خاصی به هنر دارند هرچند در میان راه نصف بودجه تخصیص یافته به آثار هنری به میراث فرهنگی رسید و باعث تاسف است.

اما امیدوارم در دور بعد این اتفاق نیفتد، چرا که فروش آثار هنری زیربنای اقتصاد مملکت است.

اگر بانکی دارای موزه است و میلیاردها تومان سرمایه دارد در واقع پولش را هدر نداده و کار عقلانی انجام داده است.

خرید آثار هنری زیربنای بانکی و فرهنگی وهنری جامعه است و کشوری که با هنر روی پای خود بایستد هرگز ورشکست نمی‌شود؛ تجلیل از هنر به معنای خدمت به کشور است.

اکسپو ۹۱ (نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی کشور) از سوی بنیاد فرهنگی، هنری رودکی تا ۱۴ تیر ماه در تالار وحدت ادامه دارد.

کد خبر 175962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز