دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) یک قرص جدید ساخت شرکت داروسازی ژاپنی آستلاس را برای مثانه بیش‌فعال مورد تایید قرار داد.

pills

به گزارش خبرگزاری رویترز این دارو که با نام تجاری "میربتریک" (Myrbetriq) بازار فرستاده خواهد شد برای بزرگسالانی تجویز می‌شود که قادر به کنترل عضلات مثانه‌شان نیستند.

حدود 33 میلیون نفر در آمریکا دچار "مثانه بیش‌فعال" هستند که علائم آن شامل تکرر ادرار و فوریت برای ادرار کردن است. این عارضه بالقوه وخیم ممکن است زندگی عادی بیماران مختل کند.

این عارضه به خصوص در میان زنان در سنین 75 و بالاتر رایج است.

یک هیات مشاوران FDA در ماه آوریل 7 به 4 رای داد که منافع این قرص جدید به نام شیمیایی میرابگرون (Mirabegron) بر خطرات احتمالی آنبرای قلب و کبد برتری دارد.

میرابگرون اولین دارو از رده‌ای از داروها که با فعال کردن یک گیرنده پروتئینی در عضلات مثانه باعث شل شدن آنها می‌شود و به مثانه کمک می‌کند ادرار بیشتری را ذخیره کند. این دارو پیش از در ژاپن مورد تایید قرار گرفته بود.

شرکت آستلاس، دومین شرکت داروسازی بزرگ ژاپن، هم اکنون نیز داروی Vesicare را برای مثانه بیش‌فعال تولید می‌کند. این داروی یکی از پروفروش‌ترین داروهای این شرکت است و فروش سالانه جهانی آن در سال 2010، 1.1 میلیارد دلار بود.

کد خبر 175903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز