شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) یک داروی مهارکننده اشتهای جدید را مورد تایید قرار داده است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی این داروی ضدچاقی جدید به نام "بلویک" (Belviq) (لورکاسرین هیدروکلرید) بوسیله شرکت داروسازی آرنا تولید شده است.

این دارو برای کنترل وزن در افرادی که فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت نوع 2 دارند و شاخص توده بدنی 30 یا بالاتر آنان را در رده افراد چاق قرار می‌دهد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دارو باید برای کنترل طولانی‌مدت وزن به عنوانی مکملی برای کاهش کالری دریافتی رژیم غذایی و ورزش به کار رود.

بلویک که بوسیله شرکت داروسازی آرنا مستقر در سوئیس ساخته شده است، از شیوه‌ای اندکی متفاوت از سایر داروها برای کاهش وزن استفاده می‌کند. این شیوه تا حدی به شیوه تاثیر داروی چانتکس (chantex) برای ترک سیگار مشابه است. این دارو با کاهش اشتیاق به خوردن عمل می‌کند. بلویک گیرنده 2C ناقل عصبی سروتونین را در مغز فعال می‌کند و به این ترتیب باعث می‌شود که فرد کمتر بخورد و با مقدار کمتری از غذا احساس سیری کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا پیشنهاد کرده است که روی بسته این داروها نوشته شود که این دارو برای بیمارانی که پس از 12 هفته مصرف آن کاهش وزن پیدا نمی‌کنند، باید مصرف آن را متوقف کنند.

بلویک می‌تواند عوارض جانبی وخیمی ایجاد کند، به خصوص اگر با سایر داروهایی افزایش‌دهنده فعالیت سروتونین مانند داروهای ضدافسردگی و ضدمیگرن مصرف شود.

همچنین این دارو نباید در بارداری استفاده شود، و ممکن است مشکلات حافظه و تمرکز ایجاد کند.

این دارو پیش از این در سال 2010 برای دریافت مجوز FDA فرستاد شده بود، اما به خاطر نگرانی‌های درباره ایجاد تومور در آزمایش‌های حیوانی به آن مجوز داده نشد.

کد خبر 175742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز