همشهری آنلاین: سران اتحادیه اروپا در مورد کمک به آرام کردن بازار اروپا و نیز تزریق یکصد و 20 میلیارد یورو به اقتصاد این قاره به توافق رسیدند.

سران اتحادیه اروپا برای احیای اقتصاد این قاره به توافق رسیدند

پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی  ار. ام. سی روز جمعه با اعلام این خبر افزود : سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست روزپنجشنبه خود در مورد بحران این منطقه که برای نوزدهمین بار در 2 سال اخیر برگزار شد، در زمینه تلاش به منظور کمک به ایتالیا و اسپانیا برای آرام کردن اقتصاد کشورشان و نیز تزریق 120 میلیارد یورو به منظور احیای اقتصاد اروپا توافق کردند.

شرکت کنندگان در این نشست از چهار مسئول عالی رتبه اتحادیه اروپا ( رییس کمیسیون، رییس شورا، رییس بانک مرکزی و رییس اتحادیه اروپا ) خواستند که نقشه راهی برای ایجاد اتحاد واقعی اقتصادی و پولی ارائه کنند . این نقشه راه باید بتواند به ادغام بهتر اعضا در اتحادیه انجامیده و قدرت بیشتری به بروکسل بدهد.

حزب جبهه ملی فرانسه توافق بروکسل را کودتای اروپایی دانست

در هیمن حال مارین لوپن رییس حزب جبهه ملی فرانسه در واکنش به توافق سران اتحادیه اروپا در زمینه برنامه نجات اقتصاد اروپا و یورو، این توافق را نا کار آمد خواند و آن را به عنوان کودتای اروپایی محکوم کرد.

پایگاه اطلاع رسانی روزنامه فرانسوی لو فیگارو روز جمعه نوشت: مارین لوپن نشست بروکسل را که برای بیستمین بار در یک سال و نیم اخیر برگزار شده است ، کمدی تکراری و اقدامی ناکارآمد دانست .

وی یورو را تجربه ای فاجعه بار خواند و افزود : این واحد پول بیمار قابل درمان نیست. باید خود زمینه سازی و آماده سازی برای بازگشت به واحد پول ملی ( فرانک ) را آغاز بکنیم.

رییس حزب جبهه ملی فرانسه اعلام کرد : مقامات اروپایی میلیاردها یورو را به اقتصاد اروپا تزریق می کنند که مانند آب در ماسه فرو می رود. کمک مالی به بانک ها هیچ نفعی برای مردم ندارد و این منطق به پایان خود رسیده است.

کد خبر 175558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز