براساس جدیدترین گزارش سازمان جهانی کار، احتمال دارد تا چهار سال آینده تعداد بیکاران در منطقه یورو به 22میلیون نفر افزایش یابد.

به گزارش مهر، سازمان جهانی کار در جدیدترین بررسی خود از وضعیت کار اجباری و استثمار نیروی کار در اتحادیه اروپا، اعلام کرد: با توجه به تخمین‌های جدید در اتحادیه اروپا، 880هزار نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌کار اجباری می‌پردازند. این آمار برابر با 1.8نفر در هر 1000ساکن اتحادیه اروپاست.

تخمین‌های صورت گرفته نشان می‌دهد 70درصد از آمار یادشده صرفا در بخش کار اجباری مورد استثمار قرار می‌گیرند. همچنین این بررسی نشان می‌دهد که زنان 58درصد کل قربانیان کار اجباری در اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند. موارد بسیاری از استثمار افراد برای کار اجباری توسط شهروندان اتحادیه اروپا گزارش شده است. دیگر قربانیان کار اجباری تعداد 880هزار نفر از آسیا، آفریقا، آسیای مرکزی و جنوب‌شرقی اروپا هستند. همچنین سازمان بین‌المللی کار پیش‌بینی کرد که تعداد بیکاران در منطقه یورو در چهار سال آینده از 17میلیون و 400هزار نفر به حدود 22میلیون نفر افزایش یابد؛ مگر اینکه سیاست‌ها به شیوه‌ای هماهنگ در این منطقه از جهان تغییر کند.

بحران بیکاری، دردسر اولاند

خبر دیگر اینکه رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد: طرح ارائه شده از سوی شرکت خودرو‌سازی‌ پژو برای اخراج هشت هزار کارمند، یک شوک بزرگ برای کارگران و خانواده‌های آنها و اتحادیه‌های کارگری است. به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس، فرانسیس اولاند تصریح کرد: طرح شرکت پژو یک شوک بزرگ برای کارگران و خانواده‌های آنها و اتحادیه‌های کارگری است. این طرح به هیچ وجه قابل‌قبول نیست و باید مذاکرات مجددی برگزار شود.

وی افزود: دولت فرانسه به‌زودی طرح جامعی را برای نجات صنعت خودرو‌سازی‌ این کشور و تشویق مردم فرانسه برای خریداری خودروهای داخلی ارائه خواهد کرد. پیش از این برخی مسئولان شرکت خودروسازی پژو فرانسه از طرح تحریم ایران خبر داده بودند که ظاهراً پس از تهدید ایران به قطع کامل ارتباط با این شرکت خودروسازی، مذاکراتی را با ایرانی‌ها برای جلوگیری از زیان بیشتر خود انجام دادند.

کد خبر 177564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز