چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

مهم نیست که آلمان در 15بازی رسمی (غیردوستانه) قبلی خود پیروز بوده است و مهم نیست که تیم بسیار جوان یواخیم‌لو در هر بازی، دلیل جدیدی برای شگفت‌زده کردن دنیا دارد؛ وقتی که پای ایتالیا در میان باشد، آلمانی‌ها یک بازنده ابدی هستند.

Italian players celebrate victory against England after penalty shoot-out of their Euro 2012

آنچه درباره دیدارهای یورو 2012 می‌خواهید:

more  جام ملت‌های اروپا / قهرمانان جام ملت‌های اروپاآشنایی با تیم‌های یورو 2012 / توپ رسمی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲

از «بازی قرن» جام جهانی 1970تا داستان غم‌انگیز نیمه نهایی جام جهانی 2006آلمان، همیشه خنده روی لبان ایتالیا و هواداران این تیم بوده است. اما حالا آلمانی‌ها امیدوارند برای نخستین بار در تاریخ، در یک تورنمنت بزرگ، لاجوردی‌ها را شکست بدهند و به فینال یورو 2012صعود کنند.

آخرین زخمی که ایتالیا بر پیکر همیشه بازنده آلمان زده، نیمه نهایی 2006در دورتموند بوده است و همین یک شکست می‌تواند بهانه کافی برای برانگیختن حس انتقام آنها باشد اما در اردوی مانشافت - دست‌کم آنطور که یواخیم‌لو می‌گوید- از این خبرها نیست؛ «چنین چیزی در فوتبال مطرح نیست، هیچ راهی وجود ندارد که ما به شکست سال 2006 باز گردیم.»

لو که در سال 2006 دستیار یورگن کلینزمن بود می‌گوید: «ما نمی‌توانیم در تاریخ به عقب برگردیم، آن بازی را فراموش کنید. آلمان هرگز در تورنمنت‌های بزرگ، ایتالیا را شکست نداده اما که چی؟ این موضوع تأثیری روی بازیکنان جوان ندارد و چیزی است که در کتاب‌ها و رسانه‌ها مطرح می‌شود. ما وقتی که ناهار می‌خوریم، هرگز درباره این چیزها بحث نمی‌کنیم.»

پیرلو، کابوس آلمان

قطعا هفت شکست قبلی برابر ایتالیا در تورنمنت‌های معتبر موضوعی نیست که اشتهای بازیکنان آلمان را هنگام ناهار کور کند اما ایتالیا، با وجود آنکه از آن تیم رؤیایی سال 2006فاصله زیادی دارد، همچنان چیزی برای کور کردن اشتهای بازیکنان آلمان دارد: آندره‌آ پیرلو. هافبک کهنه‌کار ایتالیا که در نیمه‌نهایی جام جهانی 2006یک پاس گل داد و بهترین بازیکن میدان شد، در یورو 2012هم عنصر ترسناکی برای رقابت است و در تمامی گل‌هایی که ایتالیا به ثمر رسانده، یا زننده گل بوده یا پایه‌گذار آن. به همین‌خاطر است که برطرف شدن مصدومیت باستین شواین‌اشتایگر و رسیدن او به بازی امشب برای یواخیم لو بسیار حیاتی است چون آلمانی‌ها امیدوارند که «شواینی» بتواند پیرلو را در میانه میدان خنثی کند.

شواین‌اشتایگر تنها بازیکنی بود که احتمال می‌رفت به‌خاطر مصدومیت به این بازی نرسد، اما یواخیم لو از حضور او مطمئن است؛ «او 100درصد آماده است. شواین در بازی با یونان کمی ضعیف بود و البته نخستین نفری بود که اعتراف کرد شاید بهتر بود در زمین نباشد اما او یکی از رهبران ما در زمین است.»

حضور باستین شواین‌اشتایگر در میانه میدان فاکتوری مهم در راه رسیدن به فینال به شمار می‌رود چون تاکتیک اولیه لو برای بازی امشب مهار هافبک‌های ایتالیا - در واقع آندره‌آ پیرلو - و تحمیل بازی به لاجوردی‌هاست؛ «تلاش خواهیم کرد ریتم بازی خود را به ایتالیا تحمیل کنیم. برای ما بسیار حیاتی است که ابتکار را از ایتالیا بگیریم و آنها را در زمین خود نگه داریم. در این بازی، ما باید کنش داشته باشیم نه واکنش.»

برای این کار یواخیم لو احتمالا همچون بازی با یونان در یک چهارم نهایی باز هم تغییراتی در ترکیب 1-3-2-4خود ایجاد خواهد کرد. برخلاف بازی با یونان، این بار احتمالا پودولسکی به آندره‌آ شورله ترجیح داده خواهد شد. در سمت راست زمین اما از میان مارکو رویس و توماس مولر یکی انتخاب خواهد شد. در نوک حمله باز هم کلوزه این فرصت را دارد که همچون بازی با یونان، به جای ماریو گومز در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

بازگشت کیه‌لینی به ترکیب ایتالیا

در تیم ملی ایتالیا، خبر خوب حضور دوباره جیورجیو کیه‌لینی مدافع میانی این تیم است که در بازی با ایرلند مصدوم شد. او به‌احتمال بسیار زیاد خواهد توانست برابر آلمان به میدان برود اما اگر چزاره پراندلی دوباره از سیستم 2-1-3-4که برابر انگلیس روند بازی را به نفع ایتالیا پیش برد استفاده کند،

احتمال دارد کیه‌لینی به جای فدریسیو بالزارتی در سمت چپ به بازی گرفته شود تا ترکیب موفق لئوناردو بونوچی و آندره‌آ بارزاگلی در میانه میدان دست نخورده باقی بماند. روند بهبودی ایناسیو آباته رضایت‌بخش است و احتمالا چزاره پراندلی سرمربی ایتالیا می‌تواند از او در ترکیب اصلی استفاده کند. سومین بازیکن مصدوم ایتالیا یعنی دانیه‌له ده‌روسی کار زیادی کرده است تا خود را به این بازی برساند.

آنتونیو نوچرینو درصورت غیبت ده‌روسی، گزینه اول پراندلی است. در خط حمله هم این احتمال وجود دارد که الساندرو دیامانتی به جای آنتونیو کاسانو، پشت سر ماریو بالوتلی بازی کند. این احتمال هم وجود دارد که پراندلی دوباره از سیستم2-5-3 استفاده کند.

کد خبر 175500
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز