شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

ظاهرا همه چیز آماده است. به‌گفته بوریس کولسنیکف، رئیس کمیته آماده‌سازی یورو2012، در تمامی 4 شهر میزبان رقابت‌ها در اوکراین، ترمینال‌های فرودگاهی حاضر شده‌اند، جاده‌های اصلی تعمیر شده‌اند و استادیوم‌ها مطابق با استاندارد یوفا بهره‌برداری شدند.

اوکراین - یورو 2012

استادیوم المپیک کی‌یف، نگین برجسته استادیوم‌های اوکراین و محل برگزاری فینال مسابقات، درهای خود را طی مراسمی با حضور هنرمندان در اکتبر 2011 گشود. ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراین، کمی قبل از مراسم آتش بازی افتتاحیه گفت: من هیچ شکی ندارم که در یورو 2012 کی‌یف و اوکراین بالاترین استانداردها را به بازدیدکنندگانی که از سرتاسر اروپا می‌آیند ارائه می‌کنند. اما تنها 3‌هفته مانده به آغاز رقابت‌ها، استادیوم المپیک آماده به‌نظر نمی‌رسید. ساختمان این ورزشگاه که نیم میلیون دلار هزینه برداشته، تکمیل شده بود اما هتلی که در نزدیکی آن واقع شده فاصله زیادی تا اتمام کار داشت. پیاده‌رو‌های اطراف این هتل پر از خاک و مصالح ساختمانی و بسیاری از قسمت‌های آن نیمه‌کاره بود. راه‌های خروجی به سمت ایستگاه مترو ناتمام و فضای پارکینگ استادیوم بسیار محدود بود به‌نحوی که رانندگان،خودروهای خود را به صورت تنگاتنگ در پیاده‌روها و مسیرهای تردد عابرین پارک می‌کردند.

«فن زون» (مکانی که در نزدیکی ورزشگاه به تفریح تماشاگران اختصاص دارد) به فاصله یک ساعت پیاده‌روی از استادیوم در میدان تاریخی «میدان» قرار دارد. اما با اختصاص دادن میدان به تردد عابرین پیاده و بستن خیابان‌های اطراف به روی اتومبیل‌ها گره ترافیکی بزرگی ایجاد می‌شود.

بر اساس وعده مقامات یوفا، اتوبوس‌های نو، هواداران را به صورت رایگان بین فن زون و استادیوم المپیک جابه‌جا می‌کنند. اما در ساعت اوج ترافیک، حتی اگر تمامی مسیرها باز باشند، حرکت از میدان تا استادیوم ممکن است تا یک ساعت به طول بینجامد.

رسانه‌های اوکراینی کمپین دولت برای تعلیم زبان انگلیسی به پلیس این کشور را به شیوه‌ای طنزآمیز مورد انتقاد قرار داده‌اند. در این نقد، گزارشگران نقش هواداران خارجی را بازی می‌کنند که قادر به صحبت به زبان روسی یا اوکراینی نیستند و به پلیس‌هایی مراجعه می‌کنند که نمی‌توانند تفاوت میان درخواست برای پیدا کردن یک نشانی یا تقاضای کمک پزشکی به زبان انگلیسی را تشخیص دهند.

به گزارش مجله کورسپوندنت، دانشجویان داوطلب در برقراری ارتباط با هواداران خارجی به پلیس اوکراین کمک خواهند کرد. اما بزرگ‌ترین چالش هواداران خارجی در اوکراین عدم توانایی این کشور در تعدیل قیمت هتل‌ها طی 5سال دوره آماده‌سازی‌ برای میزبانی رقابت‌هاست. حتی معمولی‌ترین هتل‌های کی‌یف قیمتی حدود 1000دلار برای یک شب اقامت تعیین کرده‌اند و قیمت هتل‌های بهتر هم به حدود شبی 3000دلار می‌رسد. خارج از کی‌یف و در شهری چون دونتسک نیز اوضاع به همین بدی است و حتی در شهرستان لووف هم صاحبان اتاق‌های خصوصی 300دلار برای یک اتاق در اطراف شهر مطالبه می‌کنند.

هتل «اوکراین» کی‌یف که در مرکز پایتخت واقع شده و به فن‌زون اشراف دارد اتاق‌های یک‌تخته خود را به قیمت شبی 320دلار در هر 3شب بازی‌های دور اول کرایه می‌دهد که 3برابر قیمت معمول است. میکولا آزارف، نخست‌وزیر اوکراین، شخصا در رابطه با قیمت‌های نامعقول هتل‌ها وارد عمل شده و دستور تحقیق در این خصوص و رسیدگی به آن را داده است. در خارکیف، بزرگ‌ترین شهر دانشگاهی اوکراین، دانشجوها را برای تابستان از خانه‌های اجاره‌ای خود بیرون کرده‌اند تا کارگران ساختمانی دولت بتوانند این خوابگاه‌ها را برای استفاده مسافرین آماده کنند.

مقامات کی‌یف جزیره تروخانوفسکی در رودخانه دنیپر که به خاطر ماهیگیران و آفتابش معروف است را هم به‌عنوان یکی از کمپ‌های یورو2012 تعیین کرده‌اند تا مسافرینی که از عهده پرداخت هزینه هتل‌ها برنمی‌آیند در این منطقه چادر بزنند. نرده‌هایی به دور این منطقه کشیده شده اما کافه‌ها و سرویس‌های بهداشتی آن به زمان حیات اتحاد جماهیر شوروی برمی‌گردد و با تاریک شدن هوا هم این جزیره مورد هجوم پشه‌ها قرار می‌گیرد. از 7 تیم ملی که به همراه اوکراین بازی‌های خود در مرحله نخست را در این کشور برگزار می‌کنند، تنها 2تیم فرانسه و سوئد این کشور را به‌عنوان پایگاه خود انتخاب کرده‌اند و مابقی به دلیل همین مشکلات اردوی خود را در لهستان برپا کرده‌اند.

کد خبر 173372

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز