ایتالیا با شکست انگلیس در ضربات پنالتی، مربع تیم‌های حاضر در نیمه نهایی یورو را تکمیل کرد.

در جریان وقت قانونی و وقت اضافه، ایتالیا نسبت به انگلیس مالکیت توپ بیشتر و موقعیت‌های گل بهتری داشت و در پایان با شایستگی توانست به پیروزی برسد و پنجشنبه در نیمه نهایی با آلمان روبه‌رو می‌شود.آنچه تلخی این شکست را برای انگلیسی‌ها بیشتر کرد، ادامه ناکامی‌های این تیم در ضربات پنالتی بود و این تیم برای ششمین‌بار در هفت بار اخیر که بازی این تیم به ضربات پنالتی کشیده شده، مغلوب شد. وقتی مونتولیوو پنالتی‌اش را به خارج زد، انگلیسی‌ها دو بر یک پیش افتادند و امیدوار شدند که این بار بخت به آنها رو کرده است ولی اشلی یانگ پنالتی سوم این تیم را به تیر افقی کوبید و بوفون هم توانست ضربه اشلی کول را مهار کند تا دیامانتی با فریب دادن جو هارت کار را به نفع ایتالیا تمام کند.

البته حذف انگلیس برخلاف تورنمنت‌های قبلی با انتقادات شدید مطبوعات این کشور مواجه نشد چرا که عملکرد این تیم با توجه به روند آماده‌سازی‌‌اش فراتر از انتظارات بود. پس از استعفای ناگهانی کاپلو، هاجسون زمان بسیار کمی برای آماده‌سازی‌ این تیم داشت و در روزهای مانده به شروع تورنمنت هم او چهار بازیکنش را به‌دلیل مصدومیت از دست داد. با وجود این، انگلیس توانست در گروه D صدرنشین شود و در یک چهارم نهایی هم مقابل ایتالیا نبرد پایاپایی داشت.

آنچه درباره دیدارهای یورو 2012 می‌خواهید:

more  جام ملت‌های اروپا / قهرمانان جام ملت‌های اروپاآشنایی با تیم‌های یورو 2012 / توپ رسمی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲

euro results

در پایان این بازی هاجسون به تمجید از بازیکنانش پرداخت و گفت: «از عملکرد بازیکنان راضی‌ام و آنها انتظاراتی که از بازیکنان تیم ملی انگلیس می‌رود را برآورده کردند. آنها از اینکه نتوانستند به مرحله بعد برسند واقعا ناراحتند ولی نشان دادند که می‌توانند مسئولیت‌شان را به خوبی انجام بدهند. ما بازیکنان جوان تازه واردی داریم و تجربه این تورنمنت برای آنها بسیار مهم بود.» او درباره شکست در ضربات پنالتی هم اضافه کرد: «بازیکنان خیلی خسته بودند ولی تا پایان جنگیدند. در ضربات پنالتی ما شانسمان را از دست دادیم و متأسفانه ایتالیا توانست از این موقعیت استفاده کند.

هر بازیکنی ممکن است پنالتی از دست بدهد و نباید شهرت یک بازیکن را به خاطر از دست دادن پنالتی تخریب کرد. بازیکنان در تمرینات به خوبی پنالتی می‌زدند ولی شما نمی‌توانید فشار بالای پایان بازی را در تمرین بازسازی کنید.» هاجسون همچنین اعتراف کرد که تیمش می‌توانست در مالکیت توپ بهتر عمل کند. انگلیس در اکثر دقایق بازی میانه میدان را واگذار کرده بود و ایتالیا 36 ضربه به سمت دروازه این تیم داشت.

پراندلی: از آلمان نمی‌ترسیم

رویارویی ایتالیا با آلمان در نیمه‌نهایی، یادآور نیمه نهایی جام جهانی 2006 است که ایتالیا توانست در خاک آلمان به برتری دو بر صفر برسد. البته این بار آلمان در موقعیت برتر قرار دارد و بخت اول پیروزی محسوب می‌شود؛ به‌ویژه اینکه ایتالیا دو روز کمتر از آلمان برای بازیابی وقت دارد و آثار بازی 120 دقیقه‌ای ممکن است برای این تیم گران تمام شود. با وجود این پراندلی مدعی شد که ایتالیا از آلمان نمی‌ترسد. سرمربی ایتالیا درباره جریان بازی گفت:

«برای من عجیب نبود و می‌دانستم که می‌توانیم کنترل بازی را به دست بگیریم. نگرانی من از این بود که انگلیس بتواند از فضایی که به‌وجود می‌آید روی ضدحملات استفاده کند. ما تلاش کردیم فوتبال بازی کنیم و با سرعت به انگلیس ضربه بزنیم. به عقیده من اگر در 90 دقیقه به پیروزی می‌رسیدیم عادلانه‌تر بود.»

ستاره ایتالیا در این بازی بی‌تردید پیرلو بود که فرماندهی حملات این تیم را بر عهده داشت. اوج هنر هافبک 33 ساله ایتالیا در ضربات پنالتی بود. او با وجود اینکه ایتالیا عقب بود، ریسک بزرگی کرد و با ضربه چیپ دروازه هارت را باز کرد. پیرلو در این باره گفت: «دیدم که دروازه‌بان آنها حرکات عجیب و غریبی می‌کند و فکر کردم که این بهترین راه برای گل‌شدن پنالتی است. این گل فشار روی دروازه بان را بالاتر برد.» پراندلی هم در این باره گفت:

«وقتی مونتولیوو پنالتی‌اش را از دست داد ناراحت شدم چون یکی از بهترین بازیکنان بود. وقتی پیرلو پشت توپ رفت کاملا آرام بودم. او یک ستاره است و می‌دانستم که او کاری که لازم است را انجام می‌دهد.» دانیله ده روسی و اینازیو آباته که در نیمه دوم تعویض شدند، مصدومیت‌هایی جزئی دارند و ممکن است بازی پنجشنبه را از دست بدهند؛ دیداری که بیرهوف، مدیر تیم ملی آلمان آن را فرصتی برای انتقام تیمش بابت شکست در نیمه‌نهایی جام جهانی 2006 می‌داند.

کد خبر 175212
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز