دور سوم مرحله گروهی یورو، 27 خرداد با قطعی شدن صعود دو تیم از گروه A شروع خواهد شد؛ روسیه که شانس اول صعود از این گروه است، برابر یونان به یک تساوی برای صعود نیاز دارد و لهستان میزبان این رقابت‌ها امیدوار است با کسب نخستین پیروزی در یورو 2012، با صعود به یک‌چهارم نهایی تاریخ‌ساز باشد.

روسیه که یکی از بهترین خط‌حمله‌های این دوره از رقابت‌ها را دارد، برابر تیم یونان که به داشتن تفکرات دفاعی متهم است، از نظر تاریخی برتری نسبی‌ای دارد. روسیه در دو دوره گذشته بازی‌های یورو، یونان را شکست داده است و در یورو 2004 که با قهرمانی یونان به پایان رسید، تنها تیمی بود که شکست را به تیم اوتو رهاگل تحمیل کرد.

more  تیم‌ها را ببینید:  آشنایی با تیم‌های یورو 2012

با این حال، دیک ادووکات، بازی سختی برای روسیه پیش‌بینی می‌کند؛ «بازی سنگینی برای هر دو تیم خواهد بود. آنها یک برد می‌خواهند در حالی‌که یک تساوی هم می‌تواند برای ما کافی باشد.» البته فرناندو سانتوس سرمربی یونان همچنان انتظار یک بازی هجومی از روسیه را دارد؛ «شاید آنها تنها یک مساوی نیاز داشته باشند اما من دلیلی نمی‌بینم که سیستم خود را تغییر بدهند. در واقع، بیشتر تیم‌های بزرگ نیازی ندارند که سیستم خود را تغییر بدهند.»

لهستانی‌ها هم به خوبی می‌دانند تکرار دو مساوی دو بازی قبلی، نمی‌تواند چاره کار آنها باشد. به همین‌خاطر است که یاکوب بلاژیکوفسکی کاپیتان آنها بازی با چک را یک فینال می‌داند؛ «بازی با چک برای ما یک فینال است. من فکر می‌کنم این بازی بزرگ‌ترین بازی تاریخ معاصر لهستان برای همه ما خواهد بود.» چک (سه امتیاز) که بعد از شکست سنگین برابر روسیه در بازی اول، یونان (یک امتیاز) را شکست داد، یک امتیاز بیشتر از لهستان دارد و درصورت پیروزی روسیه (چهار امتیاز) برابر یونان، حتی با یک مساوی هم صعود خواهد کرد. چک در بازی امشب، احتمالا کاپیتان خود توماس روسیچکی را نخواهد داشت اما مصدومیت پیتر چک دروازه‌بان باتجربه این تیم برطرف شده است و می‌تواند برای تیمش بازی کند.

قدرت‌نمایی اسپانیا

در دور دوم بازی‌های گروه C، اسپانیا با برتری چهار بر صفر برابر ایرلند و حذف این تیم از یورو، قدرتش را به رخ دیگر مدعیان کشید. ویسنته دل‌بوسکه سرمربی اسپانیا اینگونه از تیمش تمجید کرد؛ «من فکر می‌کنم که ما بازی کاملی را به نمایش گذاشتیم. پیروزی در این بازی اصلا آسان نبود چون ایرلند بسیار فشرده بازی می‌کرد و سعی داشت فضا را از ما بگیرد.»

در دیگر بازی این گروه، کرواسی بعد از پیروزی در بازی اول برابر ایرلند، از ایتالیا هم یک امتیاز گرفت تا نشان بدهد در بازی آخر، حریف سختی برابر اسپانیا خواهد بود.چزاره پراندلی، سرمربی ایتالیا که تیمش پیروزی یک بر صفر را با تساوی یک یک عوض کرد، البته هنوز امید زیادی به صعود دارد؛ «ما هنوز معتقدیم که می‌توانیم صعود کنیم.

برابر کرواسی یک شانس بزرگ را از دست دادیم اما باید برابر ایرلند خیلی خوب بازی کنیم.» البته ایتالیا کار سختی برابر ایرلند خواهد داشت؛ لاجوردی‌ها از دو بازی اول دو امتیاز گرفته‌اند و تنها درصورت پیروزی شانس صعود دارند. با این حال جیوانی تراپاتونی سرمربی ایتالیایی ایرلند، بعد از حذف تیمش تأکید کرد که تیمش را برای پیروزی برابر ایتالیا به میدان خواهد فرستاد؛ «اگر ایتالیا می‌خواهد به یک چهارم نهایی صعود کند، باید به خاطر بازی خوبش باشد. ما می‌خواهیم با سر بالا یورو را ترک کنیم.»

euro results

کد خبر 174126
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز