یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرات آیت‌الله مهدوی کنی را در بیش از 600 صفحه روانه بازار کتاب کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین در این کتاب که از مجموعه خاطرات چهره های تاثیر گذار حوزه سیاست انتشار می یابد  علاوه بر خاطرات آقای مهدوی کنی در سالهای پیش از انقلاب و دورانی که در حوزه تحصیل می کرده اند خاطرات دوران ابتدایی انقلاب  که در یک دوران کوتاه پست نخست وزیری را هم داشته انتشار یافته است.

فصل اول تا سوم کتاب درباره دوران پیش از انقلاب و فصل چهارم تا ششم مربوط به دوران پس از انقلاب است که استفاده از اسناد و پیوستهای مستند بر اعتبار سخنان و خاطرات آقای مهدوی کنی افزوده است.

آقای مهدوی کنی در فصل اول به تولد، خانواده و معیشت، در فصل دوم به تحصیلات در حوزه و درفصل سوم به خاطرات و فعالیت های قبل از انقلاب می پردازد .

از جمله خاطرات جالب ایشان نحوه آشنایی و ارتباط گیری با فداییان اسلام و نواب صفوی، حضور در درس امام، آشنایی با آیت الله  شریعتمداری و بحث دارالتبلیغ، داستان حسینیه ارشاد ونیز بحثها درباره کتاب  شهید جاوید مرحوم صالحی نجف آبادی و نیز خاطراتش از مجاهدین خلق و تبعید ایشان به بوکان و دستگیری مجدد به اتهام کمک مالی به مجاهدین خلق و دوماه شکنجه به خاطر آن و سپس دوران زندان آمده است.

تاسیس حزب جمهوری اسلامی و مسائل مربوط به انجمن حجتیه از دیگر بخشهای خواندنی خاطرات قبل انقلاب آقای مهدوی کنی است.

همین گزارش حاکیست که خاطرات پس از انقلاب آقای مهدوی کنی مفصل تر است و حجم عمده کتاب را به خود اختصاص داده است.دوران ریاست بر کمیته انقلاب اسلامی و بحران هایی که در شهرهای مختلف از جمله تبریز و اصفهان پیش آمد.

داستان بنی صدر و عزل وی از ریاست جمهوری که آیت الله مهدوی کنی در آن زمان وزارت کشور را هم اداره می کردند، انفجار حزب و سپس دفتر نخست وزیری و مسائل مربوط به قائم مقامی آیت‌الله منتظری از دیگر بخش‌های خواندنی و نکته‌دار این کتاب است.

آقای مهدوی کنی در فصل پنجم کتاب مباحث مربوط به پس از دوم خرداد و خاطرات خود از آن رخدادها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

آخرین فصل خاطرات آقای مهدوی کنی به زمینه کاریشان در ارتباط با مدرسه مروی و دانشگاه امام صادق (ع) اختصاص دارد.

این کتاب 609 صفحه‌ای را غلامرضا خواجه‌سروی با استفاده از ده‌ها ساعت مصاحبه انجام شده با آقای مهدوی کنی تنظیم کرده است.

کد خبر 17546

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز