پگاه شفتی: ایکس باکس، وی یو و پلی استیشن: چندی پیش به جان هم افتادند و تا می‌­توانستند برای هم کری خواندند و پوست از کله‌ی همدیگر کندند. کجا؟ در نمایشگاهE3: نمایشگاه‌ی سالانه‌ی بازی­‌های رایانه‌­ای.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 656

این نمایشگاه جایی‌ است که کمپانی‌‌های قدرتمند بازی‌‌های رایانه­‌ای، ایده‌­ها و محصولاتشان را برای اولین بار معرفی می­‌کنند. نمایشگاهE3 دو هفته‌ی گذشته به پایان رسید. اما کی برنده شد؟ بعضی‌­ها می­‌گویند، ایکس باکس و بعضی هم معتقدند «نینتندو»1 با معرفی کنسول جدیدش برنده‌ی بی‌­رقیب نمایشگاه بود.

 در این میان سر پلی‌استیشن کنسول سونی حسابی بی‌­کلاه ماند که با معرفی کتاب جادویی‌اش یا همان «واندربوک»2 در به‌دست‌آوردن دل طرفداران و بازی‌نوردانش چندان موفق نبود. واندربوک افزونه‌ای ا‌ست که وقتی به پلی‌استیشن متصل شود، تبدیل به یک کتاب جادویی می­‌شود. قرار است اولین کتابی که تبدیل به واندربوک می‌­شود، یکی از کتاب­ های هری‌پاتر باشد. چه انتخابی بهتر از این؟ اما این افزونه چگونه کار می‌­کند؟ خیلی ساده شما کتاب را باز می‌­کنید و ورق می‌زنید همین اتفاق در نمایشگرتان هم رخ می‌دهد. انگار دستی از اتاق به داخل نمایشگر رفته‌باشد. بعد با چند حرکت ساده‌ی انگشت، جادوهای کتاب را فعال می­‌کنید و فعالیتشان را در نمایشگر نگاه می­‌کنید.

بعد از پایان کار نمایشگاه، همه جا سخن از کنسول جدید نینتندو:

وی یو و اپلیکیشن خارق­‌العاده‌ی ایکس باکس 360 بود. نینتندو، با معرفی کنسول جدیدش وی یو، تا حدودی آرزوی طرفدارانش را برآورده کرده است. این کنسول جدید با کیفیت اچ دی، می‌تواند هم‌زمان دو گیم‌پد را پشتیبانی کند. حالا خوره‌­های بازی می‌­توانند با دو گیم پد سبک‌‌تر و خوش‌­دست­‌تر به بازی ادامه بدهند.

و اما ایکس‌باکس: با این‌که همه‌ی طرفداران این کنسول محبوب درانتظار بودند تا نسخه‌ی جدیدش را ارائه کند، ایکس باکس هم مانند پلی‌استیشن از این لحاظ طرفدارانش را تا حدودی مأیوس کرد. با این حال ایکس باکس با ارائه‌ی یک اپلیکیشن منحصر به فرد به نام «اسمارت گلاس»3 یا شیشه‌ی هوشمند، توانست طرفدارانش را تا حدودی راضی کند. این اپلیکیشن فوق‌­العاده می­‌تواند با تکنولوژی وایرلس(ارتباط بدون سیم) بین نمایشگر، تبلت و تلفن همراه ارتباط برقرار کند. با این فناوری شما برای این­‌که فیلمی را نشان بقیه بدهید لازم نیست موبایلتان را دست به دست بچرخانید. شما می‌­توانید فیلم یا عکس موجود روی تلفنتان را بر روی صفحه‌ی نمایشگر تلویزیون منتقل کنید تا همه، هم‌زمان آن‌را ببینند. با این فناوری بازی‌نوردان قادر خواهند بود، بازی را از روی تبلت یا تلفن به نمایشگر منتقل کنند و بالعکس.

تصور کنید که در خانه نشسته‌­اید و در حال تماشای یک فیلم هستید، دلتان می­‌خواهد نام بازیگران و کارگردان فیلم را همان لحظه بدانید، دست نگه دارید، لازم نیست سراغ اینترنت بروید و دنبال اطلاعات این فیلم بگردید، شما می­‌توانید در همان لحظه تصویر روی صفحه‌ی نمایشگر تلویزیون را بر تبلت یا تلفن همراهتان منتقل کنید و اطلاعات فیلم را روی آن‌ها ببینید. شما، هم‌چنین می‌توانید ادامه‌ی فیلم را در ماشین و بر روی تبلت یا تلفنتان ببینید. وسوسه‌انگیز است، نه؟ این اپلیکیشن آن‌قدر دل طرفداران بازی­‌ها و فناوری اطلاعات را برده که می‌­تواند ایکس‌باکس را پرفروش­‌تر و محبوب‌تر از قبل کند. هرچند متعصبان سونی و نینتندو معتقدند که مایکروسافت، این ایده را از شرکت‌های محبوب آن‌ها دزدیده و خلاقیتی از خود نشان نداده است. با این حال مایکروسافت توانست با ارائه‌ی این اپ، وقت بیش‌تری از طرفدارانش بگیرد تا ارائه‌ی نسخه‌ی جدید ایکس‌باکس را به نمایشگاه سال آینده موکول کند.

Nintendo-1

Wonder book-2

Smart glass-3

کد خبر 175454
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز