همشهری آنلاین: نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی اعتبارنامه برومند مورد بررسی قرار گرفت و احمد توکلی در اعتراض به این اعتبارنامه علی مطهری در دفاع از آن صحبت کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، «علی علیلو» در خصوص جلسه غیرعلنی امروز چهارشنبه مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی اعتبارنامه حبیب برومند، نماینده پارس‌آباد مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده شبستر درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه احمد توکلی، منتخب مردم تهران در اعتراض به اعتبارنامه برومند صحبت کرد.

 وی با بیان اینکه این جلسه به ریاست علی لاریجانی برگزار شد، افزود: در ادامه جلسه حبیب برومند از اعتبارنامه خود دفاع کرده و علی مطهری نیز در دفاع از اعتبارنامه وی صحبت کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، جلسه علنی امروز مجلس ساعت 9:50 دقیقه آغاز شد و دقایقی بعد یعنی ساعت 10:20 دقیقه دوباره جلسه برای بررسی اعتبارنامه سیدمهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان غیرعلنی شد.

اعتبارنامه های حبیب برومند، فتح الله حسینی، موسوی نژاد نماینده دشتستان مورد اعتراض احمد توکلی و الیاس نادران قرار گرفته است.

این منتخبان نیز به اعتبارنامه توکلی و نادران اعتراض کردند.

در جلسه دیروز مجلس محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت تنها اجازه بررسی و نطق مخالف و موافق درباره اعتبارنامه علی ایرانپور نماینده مبارکه را صادر کرد و صرفا این اعتبارنامه در جلسه علنی مورد بررسی قرار گرفت و با وجود مخالفت صریح نادران و توکلی با 150 رای به تصویب رسید.

پس از آن گزارش کمیسیون تحقیق از تایید اعتبارنامه برومند درصحن علنی مجلس قرائت شدو ابوترابی بدون اینکه اجازه سخنرانی به معترضان بدهند ، دستور توزیع برگه های رای گیری را بین نمایندگان اعلام کرد.

این اقدام موجب اعتراض نمایندگان شد و ابوترابی فرد اعلام کرد جلسه صحن به پایان رسیده بنابراین رای گیری برای اعتبارنامه برومند صورت نگرفت.

درجلسه دیروز بارها توکلی و نادران خواستار بررسی غیرعلنی اعتبارنامه ها شدند تا بتوانند صریح تر با نمایندگان صحبت کنند البته آنها تاکید داشتند که خواستار بررسی اعتبارنامه های خود در جلسه علنی هستند.

کد خبر 175396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز