این وبسایت که وارد هفتمین سال فعالیت مستمر و حضور پررنگ در بین سایتهای دیگر میشود، همچنان بر رسالت راهاندازی خود تاکید دارد:
- "همشهری آنلاین شهر دیجیتال شماست. قرار است همشهری آنلاین شهری همیشه بیدار باشد و خدمات لازم را برای یک زندگی شهری در عرصههای خبر رسانی، اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی دنبال کند. "
لازم است به این نکته نیز اشاره کنم که همشهری آنلاین با ۴۹ سال و یک روز اختلاف نسبت به سن سردبیر خود؛ دکتر یونس شکرخواه، پا به دنیای مجازی گذاشت.
![]()
رتبه اول همشهریآنلاین در بین سایتهای روزنامههای ایرانی
![]()
عبور همشهریآنلاین از مرز ۲۰۰ هزار کاربر در روز
همکاران من در همشهری آنلاین از روز ۳ تیر سال ۱۳۸۵ تا به امروز بیش از ۱۷۴۸۶۹ مطلب در صفحات مختلف سایت برای مخاطبان تولید و عرضه کردهاند. البته باید متذکر شوم که در ابتدا تعداد پرسنل این سایت همیشه بیدار، از عدد ۶ تجاوز نکرد.
همچنین باید اضافه کنم که تعدادی از همکاران خوب ما، به دلایل مختلف امروز در کنار ما نیستند. همینجا از فرصت استفاده میکنم و از زحماتی که در ابتدا برای این سایت کشیدند، تشکر میکنم.
![]()
امروز همشهری آنلاین با استفاده از معلومات و تجربیات گروه ۲۷ نفره خود، توانسته در بین ۱۰ سایت معتبر و رسمی خبری ایران، در جایگاه ششم قرار بگیرد.
به دست آوردن این رتبه به چند دلیل بوده است:
- توانمندی تیم همشهری آنلاین در تشخیص سلیقه مخاطب: با توجه به امکانات تخصیصی این سایت، اگر این نکته (تشخیص سلیقه مخاطب) در نظر گرفته و به آن پرداخته نمیشد، امروز با حجم انبوهی از مخاطب رو به رو نبودیم.
- وفاداری مخاطب: از مهمترین و اساسیترین امتیازات همشهری آنلاین، وفاداری مخاطبان به سایت خود است. این همراهان همیشگی، با دنبال کردن مطالب سایت، مشوقان و مایه دلگرمی همکاران من در بخشهای مختلف بوده و هستند.
- تهیه و تولید "چانک" یا مدخل: یکی از موضوعاتی که همشهری آنلاین از ابتدای تاسیس به آن پرداخته و هیچگاه به بوته فراموشی نسپرده، تهیه مدخل یا در اصطلاح روزنامهنگاری آنلاین "چانک" بوده و هست. در این سایت برای هر موضوع و یا واژه خاص، تهیه ریشه و توضیح آن در درجه اول اهمیت قرار داشته و دارد.
- استفاده از برند و نام "همشهری": این نکته نیز، در جای خود مهم و قابل تامل است. چرا که نام "همشهری" در بین اقشار مختلف جامعه، یادآور روزنامهای است که متعلق به مردم بوده و هیچگاه از زندگی آنها خارج نبوده است.
مقایسه همشهریآنلاین و سایتهای خبری![]()
نکته دیگری که ذکر آن نیز خالی از لطف نیست اینکه، همشهری آنلاین با توجه به نوع نگاه روزنامهنگاری که سرلوحه کار خود قرار داده و همچنین با توجه به تعداد و تنوع چانکهای (۷۳۰۰ چانک) خود، در بین اقشار تحصیلکرده و دانشگاهی و همچنین محققین، از جایگاه ویژهای برخوردار شده است.
در بخش چانک، تا کنون به ۵ موضوع کلی که در ۲۰۰ مجله تفکیک شدهاند پرداختهایم. در این مجلات به علوم مختلف از جمله؛ پزشکی، هوا و فضا، اقتصادی، فضای سایبر، روانشناسی، ارتباطات و ... پرداخته شده است.
درباره جنبههای خبری و دائرهالمعارفی همشهری آنلاین
همچنین در بخش زندگینامه، چهرههای سیاسی، حوزوی، فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و ... اعم از شخصیتهای ایرانی و چهارگوشه جهان را تحت پوشش قرار دادهایم.
در بخش مکانیزمها (مفاهیم و چطور) نیز مباحث علمی، پزشکی، آموزشی و ... را مد نظر قرار دادهایم.
امیدواریم در این شهر دیجیتال، همواره بتوانیم ذائقه مخاطبان خود را بهتر بشناسیم و گامهایی مؤثرتر برداریم تا مایه رضایتمندی شما خوبان را فراهم آوریم.