همشهری آنلاین: یادمان بزرگ تخت جمشید جمعه میهمانان ویژه‌ای داشت،میهمانانی که اغلب از کودکان بودند و به رغم قد و اندازه‌های کوچک، پیام بزرگ و فراگیر صلح را برای جهانیان فرستادند

به گزارش ایرنا از شیراز، گروه سرود پیام صلح از جای جای کاخ‌های این یادمان تاریخ بزرگ ایران، این سرود را برای یک گروه فیلمبرداری بین‌المللی اجرا کردند.

طنین صدای همخوانی کودکان پیام صلح در لابلای تودرتوی ستون‌های استوار و ایستاده‌تاریخ ایران، ضمن بیان گوشه گوشه تاریخ پر از فرهنگ و تمدن بشریت از ایران،آینده‌ای روشن راازبودن در کنار هم و صلح و آشتی در گوش‌ها زمزمه می‌کرد.

صدای این سرود زیبا،نظرگردشگران داخلی و خارجی را به خود معطوف کرد به طوری که‌بسیاری ازتوریست هااز نزدیک می‌ایستادند واین‌سرود ونحوه فیلمبرداری از فیلم این سرود را مشاهده می‌کردند.

این گروه سرود توسط یک گروه فیلمبرداری بین‌المللی و به منظور تولید یک فیلم و نماهنگ برای پخش در سازمان ملل و شبکه‌های خبری مطرح دنیا تولید شد.

کودکان که از شهرستان مرودشت در این گروه سرود حضور داشتند دست در دست هم‌با پوشیدن انواع لباس‌های محلی و ملی ایران از گوشه گوشه‌یادمان باستانی تخت جمشید ندای پیام صلح را سرودند تا به گوش مردم جهان برسد.

در چشم عشق ما عزیز و یکسانیم، یکسان از هر رنگ و دین و نژاد، رنگ و وارنگ گل‌های گلستانیم، از نور خورشید عشق داریم نشان" بخشی از این سرود پیام صلح است که کودکان در کاخ‌های مختلف یادمان تخت جمشید تمرین و اجرا کردند.

تا کی در انتظار روز صلح در این‌دنیا، آیا امید به صلح می‌شود داشت، همه چشم‌ها به توست‌ای خدا" نیز بخش‌هایی دیگر از این سرود است که به گفته دست اندرکاران این‌فیلم، تولید این نماهنگ بین‌المللی در ‪ ۱۲‬کشور دیگر در کنار آثار تاریخی و باستانی آن کشورها انجام می‌شود.

فیلمبرداری برای تهیه فیلمی با عنوان پیام صلح به کارگردانی تهمینه میلانی در تخت جمشید آغاز شد.

کارگردان این فیلم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این نماهنگ جنبه بین‌المللی دارد که در ‪ ۱۲‬کشور از جمله ایران تهیه می‌شود.

تهمینه میلانی افزود: این نماهنگ در کنار آثار تاریخی کشورها،پیام صلح را از زبان کودکان به‌جهان منتقل می‌کندکه قرار است درسازمان ملل و برخی شبکه‌های خبری خارجی مشهور و پرمخاطب به نمایش درآید.

وی گفت: این فیلم درکشورهایی همچون ایتالیا، فرانسه، هندوستان، مصر و غیره تهیه می‌شود.

تهیه کنندگی این فیلم برعهده فریدون نصیری، ایرانی مقیم آمریکاست.

تخت جمشیداز یادمان‌های باستانی و تاریخی کهن ایران در ‪ ۶۰‬کیلومتری شمال شیراز در شهرستان مرودشت واقع شده است که گردشگران بسیاری همه روزه از آن دیدن می‌کنند.

کد خبر 17436

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز