همشهری آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی برای شرکت در مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 وارد مسکو شد.

تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای مذاکره با 1+5، عازم مسکو شد.

به گزارش همشهری آنلاین،تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای مذاکره با 1+5، صبح امروز تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

قرار است فردا و پس فردا (دوشنبه و سه‌شنبه)ا دور بعدی نشست ایران و گروه 1+5 در مسکو برگزار شود. نشست‌های قبلی در استانبول و بغداد برگزار شده بود.

مذاکرات ایران و گروه 1+5 در هتل زولوتوی کالتسوی(گلدن رینگ) نزدیک ساختمان وزارت امور خارجه روسیه در منطقه مرکزی شهر مسکو برگزار می شود.

غرب انتظار دارد که ایران در مقابل دریافت برخی قطعات یدکی هواپیما و کاهش تحریم بیمه نفتکش‌ها، غنی‌سازی 20 درصد در ایران متوقف شده و ایران دخایر اورانیوم 20 درصد را به خارج منتقل کرده و فعالیت تاسیسات هسته‌ای فوردو را نیز به حالت تعلیق در آورد.

ایران بسته پیشنهادی غرب را رد کرده و در مقابل بسته پیشنهادی 5 ماده‌ای خود را به غرب پیشنهاد داده که شامل پذیرش غنی سازی 20 درصدی ایران توسط غرب، لغو تحریمهغ و گفتگو بر سر مسائل منطقه ای و خاورمیانه است.

بنا بر این گزارش ، جلیلی و اشتون پس از پایان مذاکرات در جمع رسانه های جمعی نتایج گفتگوها را تشریح خواهند کرد.

کد خبر 174277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز