سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده کشورهای 1+5 در تماس تلفنی با سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی خانم اشتون اظهار داشت: ما آماده ایم تا در مسکو درباره پیشنهادهای 5گانه جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعم از موضوعات هسته ای و غیرهسته ای گفتگو کنیم.

وی با تأکید بر لزوم موفقیت آمیز بودن نشست مسکو ابراز امیدواری کرد بتوان بر اساس 5 پیشنهاد ایران و پیشنهاد 1+5 به نقاط مشترک دست یافت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران نیز در این تماس تلفنی اظهار داشت عدم آمادگی طرف مقابل در 20 روز گذشته برای گفتگوهای کارشناسی و معاونین، موجب ایجاد وقفه در پیشرفت گفتگوهایی سازنده و رو به جلو گردیده است. دکتر جلیلی در این گفتگو لزوم احترام به توافق های استانبول و بغداد را مورد تأکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تأکید بر اینکه در مسکو محورهای 5 گانه پیشنهاد ایران را به روشنی بیان خواهیم کرد، اظهار داشت پاسخ مناسب به این محورها می تواند موجب پیشرفت گفتگوها شود.

کد خبر 173826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز