همشهری‌آنلاین: اواخر سال ۱۳۸۳ و همزمان با شتاب پیشرفت‌های روزافزون فناوری‌های دیجیتال، دبیرخانه دائمی همایش روابط‌ عمومی الکترونیک با هدف ارتقای عملکرد روابط عمومی‌ها از طریق به کارگیری ابزار و تکنیک های نوین ایجاد شد.

بر این اساس مقرر شد دبیرخانه همایش برای تضمین کیفیت علمی اقدامات خود همواره از مشورت برجسته‌ترین اساتید و مدیران اجرایی حوزه روابط عمومی و فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره گرفته و برای انجام بهینه وظایف خود نسبت به تشکیل کمیته‌های تخصصی اقدام کند.

این دبیرخانه برای رسیدن به اهداف خود، برگزاری همایش‌های سالانه روابط عمومی الکترونیک، کارگاه‌های عملی، انتشار کتاب، مولتی مدیاهای آموزشی، انتخاب و تقدیر از اساتید پیشکسوت، انتخاب و تقدیر از اساتید پیشگام روابط عمومی الکترونیک، تقدیر از مدیران حامی توسعه روابط عمومی الکترونیک، تقدیر از دانشجویان و مقاله نویسان برتر در حوزه روابط عمومی الکترونیک، تولید ویژه نامه های مطبوعاتی، فعالیت مستمر سایت اطلاع رسانی دبیرخانه به نشانی www.eprcenter.ir و سایر اقدامات فرهنگی و علمی را در دستور کار خود قرار داده است.

در این همایش‌ها اصلی‌ترین موضوعات روزی که روابط عمومی‌ها با آن مواجه هستند مورد توجه دبیرخانه قرار گرفته و پس از تصویب توسط کمیته علمی، فراخوان مقالات همایش منتشر می‌شود. تا تاریخ تنظیم این گزارش، ۷ دوره سالانه همایش روابط عمومی الکترونیک با حضور جمع کثیری از استادان، کارشناسان و مدیران روابط عمومی از سراسر کشور برگزار شده است.

حضور و یا ارسال پیام مقامات رسمی بین‌المللی و کشور، انعکاس وسیع رسانه‌ای، استقبال بسیار خوب حرفه‌ای‌های این حوزه و طرح جدیدترین مباحث توسط استادان و نفرات برتر فراخوان مقالات، از یک سو نیاز جامعه روابط عمومی به طرح مباحث روزآمد و از سوی دیگر اهمیت اقدامات دبیرخانه همایش را نشان می دهد.

در هفت دوره همایش مذکور، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور (یک بار)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(۳بار)، محمد حسین صفار هرندی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی (یک بار)، محمدباقر قالیباف شهردار تهران (یک بار)، رؤسای وقت انجمن جهانی روابط عمومی (۲بار) و پروفسور یحیی کمالی پور رئیس انجمن جهانی ارتباطات (۴ بار) به این همایش پیام داده اند. همچنین حضور و سخنرانی پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران در ۶ دوره از این همایش (یک دوره به دلیل بیماری، امکان حضور فراهم نشد) موجب غنا و اعتبار این همایش شده است.

از سوی دیگر تلاش کمیته علمی همایش برای دعوت از اساتید و فعالان ممتاز روابط‌عمومی به منظور سخنرانی و قرائت مقالات علمی، باعث شده شرکت‌کنندگان با آخرین تحقیقات و پژوهش های انجام شده در حوزه روابط عمومی الکترونیک آشنا شوند. در طول این سال ها اساتیدی چون پروفسور کاظم معتمدنژاد، پروفسور یحیی کمالی پور و استاد علی میر سعید قاضی به عنوان اعضای شورای مشورتی و دکتر محمد سلطانی فر، دکتر سعیدرضا عاملی، دکتر یونس شکرخواه، دکتر داود زارعیان، دکتر علی اصغر محکی، دکتر شهیندخت خوارزمی ، دکتر حمید ضیایی پرور و دکتر محمد مهدی فتوره چی به عنوان اعضای کمیته علمی و امیر عباس تقی پور به عنوان دبیر همایش با دبیرخانه دائمی که در محل شرکت روابط عمومی و تبلیغات هفت تبلیغ مستقر است همکاری داشته‌اند.

  • نخستین همایش

نخستین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با حضور بیش از ۵۰۰ استاد، کارشناس و مدیر روابط‌عمومی، روزهای ۱۱ و ۱۲ مهرماه ۸۴ در مرکز همایش‌های مؤسسه اطلاعات برگزار شد. در این همایش که نخستین تجربه محسوب می شد ۲۰ نفر از اساتید و صاحب‌نظران داخلی و خارجی عرصه روابط‌عمومی و فناوری اطلاعات و ارتباطات به ارائه مقاله و بحث و بررسی پیرامون روابط‌عمومی الکترونیک پرداختند.

more

 انتشار مجموعه نخستین مقالات همایش روابط عمومی الکترونیک

  •  دومین همایش

دومین همایش روابط‌عمومی الکترونیک همزمان با روز جهانی ارتباطات و اولین سال درج روز ملی روابط‌عمومی در تقویم رسمی کشور در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ برگزار شد. موضوع اصلی مقالات این همایش، اعتماد به فناوری های نوین بود. این همایش در محل هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

  • سومین همایش

سومین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از استادان، مدیران، کارشناسان و دانشجویان این حوزه صبح روز پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۸۷ در هتل المپیک تهران و با موضوع استقرار نظام روابط‌عمومی الکترونیک برگزار شد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پیام خود به سومین همایش روابط‌عمومی الکترونیک تأکید کرد: انتظار از روابط‌عمومی برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و ارائه راه حل است.

more  گزارش‌کامل سومین همایش روابط عمومی الکترونیک 

محمد حسین صفار هرندی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیام خود، توسعه‌ روابط‌عمومی الکترونیک را یک الزام غیرقابل انکار دانست. رابرت گروپ، رئیس وقت انجمن جهانی روابط‌عمومی نیز در پیامی به سومین همایش روابط‌عمومی الکترونیک گفت: من موضوع همایش شما را تحسین می‌کنم و امیدوارم که مقالات و سخنان شما گیرا و سازنده باشد.

  • چهارمین همایش

روابط‌عمومی الکترونیک در جامعه اطلاعاتی موضوع چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک بود که همزمان با ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از استادان، مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌های سراسر کشور برگزار شد. از میان مسؤولان ارشد کشور، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور اسلامی ایران، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به این همایش پیام دادند ضمن آنکه دکتر عبدالله جاسبی، رییس وقت دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در مراسم تقدیر از دکتر شهیندخت خوارزمی - استاد پیشگام روابط‌عمومی الکترونیک - به محل برگزاری همایش آمد و سخنانی نیز ایراد کرد.

more رونمایی از ۳ کتاب در روز روابط عمومی

در چهارمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک حضور اساتید مسلم علوم ارتباطات و فناوری‌های نوین چشمگیر بود؛ ضمن آنکه پروفسور یحیی کمالی‌پور، رییس ایرانی دپارتمان ارتباطات و هنرهای زیبای دانشگاه پوردو آمریکا نیز پیامی به این همایش ارسال کرده بود. همچنین در بخش جنبی این همایش نمایشگاه تخصصی روابط‌عمومی با محوریت روابط‌عمومی دیجیتال برگزار شد.

رییس‌جمهور در پیام خود ایجاد ارتباطات متقابل و تأمین فضا و مجال برای انعکاس آراء شهروندان، ضامن بقاء و رشد نظام‌ها دانست. همچنین شهردار تهران در پیامی به چهارمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک تأکید کرد: حرکت به سوی استقرار روابط‌عمومی الکترونیک، تنها یک تغییر صوری و ظاهری نیست بلکه تحولی است که فلسفه روابط‌عمومی را هدف قرار داده و آن را در جهت شفاف و پاسخگو کردن تمام اجزای سازمان در برابر مردم مهیا می‌سازد.

  • پنجمین همایش

پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک با موضوع روابط‌عمومی الکترونیک؛ روابط‌عمومی کاربردی برگزار شد. این همایش ۲۸ اردیبهشت ماه ۸۹ با حضور اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس‌جمهور، دکتر علی زارعی نجفدری، مشاور رییس‌جمهور، علیرضا کریمی، مدیرکل وقت تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیش از ۵۰۰ نفر از اساتید، مدیران و کارشناسان این حوزه برگزار شد. نمایشگاه تخصصی روابط‌عمومی‌ها نیز در کنار محل برگزاری پنجمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک برپا شد.

more

 نویسندگان مقالات برتر پنجمین همایش روابط عمومی الکترونیک

  •  ششمین همایش

روابط‌عمومی حرفه‌ای الکترونیک و ارتباطات مؤثر موضوع اصلی ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک بود که با حضور دکتر رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمع کثیری از استادان، مدیران، کارشناسان روابط‌عمومی و اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های روابط‌عمومی ایران و متخصصان روابط‌عمومی، روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ در هتل المپیک تهران برگزار شد.

 بیانیه کمیته علمی ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیکmore

در ششمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، پیام ریچارد لینینگ، رئیس انجمن بین‌المللی روابط‌عمومی توسط غلامرضا کاظمی دینان از مدرسان و پیشکسوتان این حرفه قرائت شد.

وی در بخشی از پیام خود تأکید کرده بود: گفته می‌شود در دنیا دو چیز هست که تردیدی نسبت به آنها وجود ندارد: مرگ و مالیات‌ها که برای فعالان روابط‌عمومی شما می‌توانید «روابط‌عمومی الکترونیک» را نیز به آن اضافه کنید.

more

 محورهای مقالات ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک اعلام شد

پروفسور یحیی کمالی‌پور رییس انجمن جهانی ارتباطات نیز در بخشی از پیام خود به این همایش که توسط فرهاد سپه‌رام، از پیشکسوتان روابط‌عمومی در ایران قرائت شد گفت: ایران در مسیر روابط‌عمومی الکترونیک، موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است.

  • هفتمین همایش

هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های حرفه‌ای سالانه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی کشور، با موضوع بررسی «روابط‌عمومی الکترونیک؛ تجارب و کارکردها» روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱در هتل المپیک تهران برگزار شد.

more

 نتیجه بررسی مقالات بخش فراخوان هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک اعلام شد

استادان تقدیر شده در همایش‌های سالانه روابط عمومی الکترونیک

  1. پروفسور کاظم معتمدنژاد در نخستین همایش روابط عمومی الکترونیک در سال ۸۴
  2. دکتر مهدی محسنیان راد در هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک در سال ۹۱ [روابط‌ عمومی‌ها را دروغگو کرده‌ایم]

استادان دریافت کننده عنوان استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک

  1. دکتر یونس شکرخواه، استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در سال ۸۶
  2. دکتر سعید رضا عاملی، استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در سال ۸۷
  3. دکتر شهیندخت خوارزمی، استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در سال ۸۸
  4. دکتر محمد سلطانی فر، استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در سال ۸۹
  5. دکتر داود زارعیان، استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در سال ۹۰

کتاب‌های منتشر شده توسط دبیرخانه دائمی همایش روابط عمومی الکترونیک که با همکاری انتشارات سیمای شرق و یا ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شده است ۱۶ عنوان را شامل می‌شود.

کد خبر 174215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز