شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری فرانسه با اعلام اینکه تنها ترک قدرت توسط بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به خشونت‌ها در این کشور پایان می‌دهد، گفت، دولت اسد به "طور غیرقابل تحملی" رفتار کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، فرانسوا اولاند که در ماه مه سال جاری میلادی به عنوان رئیس جمهوری فرانسه انتخاب شد، بار دیگر از اعمال فشارها و تحریم‌ها بر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به منظور ترک قدرت حمایت کرده و بر موضع شدید فرانسه بر سوریه تاکید کرد.

 اولاند پس از نشست با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در پاریس گفت: بشار اسد خود را به سوی مسیری غیر قابل تحمل و غیر قابل قبول هدایت کرده است و اقداماتی را که فاقد مشروعیت هستند، انجام داده است. هیچ راه دیگری برای بشار اسد، باقی نمانده مگر آنکه وی از قدرت کناره‌گیری کند.

 فشارهای بین‌المللی علیه سوریه در حال افزایش است و رئیس جمهوری فرانسه با اعلام اینکه سوریه در آستانه جنگی داخلی است، افزود: اعمال تحریم‌ها علیه سوریه بخشی از فشارهای ضروری و لازم است.

 پوتین در مقابل با زیر سوال بردن اعمال تحریم‌ها علیه اسد افزود: مذاکره و گفت‌وگو راه‌حل قابل قبول است و تحریم‌ها بی‌تاثیر است. ما خواهان کمتر کردن تنش‌ها در سوریه هستیم. ما خواهان پایان درگیری‌ها و جلوگیری از وقوع جنگ داخلی در این کشور هستیم.

کد خبر 172847
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز