همشهری آنلاین: دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند که شورای امنیت جمعه (12 خرداد) نشست فوق‌العاده‌ای را در خصوص وضعیت سوریه برگزار می‌کند و در آن مساله کشتار منطقه حوله بررسی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بنا به گفته این مقامات تشکیل جلسه اضطراری در خصوص سوریه به پیشنهاد آمریکا، قطر، ترکیه و اتحادیه اروپا بوده و چهارمین نشستی خواهد بود که برای بررسی وضعیت سوریه برگزار می‌شود.

 اتحادیه عرب نیز روز شنبه نشستی را در سطح وزرای امور خارجه برای بررسی وضعیت سوریه برگزار می‌کند.

 در همین حال ژاپن و ترکیه نیز اعلام کردند که هیات‌های دیپلماتیک سوریه را از کشور خود اخراج کردند.

 همزمان با این اخبار، وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی اعلام کرد در صورتی که طرح کوفی عنان در سوریه اجرا نشود، این کشور به جنگ داخلی کشیده می‌شود.

 ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی گفت: اخراج سفرای سوریه از برخی کشورها پیام واضحی به نظام حاکم در سوریه است که خشونت‌ها در این کشور هرچه زودتر باید پایان یابد.

 وی ادامه داد: این گونه اقدامات خوب است اما مشکل را حل نمی‌کند و برای حل و فصل مساله سوریه کافی نیست.

 وزیر امور خارجه انگلیس با تاکید بر ضرورت اجرای طرح شش ماده‌ای کوفی عنان، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب گفت: انگلیس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا فشارهای خود را علیه نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه افزایش می‌دهند تا طرح عنان در این کشور اجرا شود.

 وی با اشاره به شهر حوله گفت: آنچه که در شهر حوله اتفاق افتاد باعث شد که جامعه جهانی ضد نظام بشار اسد هماهنگ شوند و اینکه نباید درخصوص خشونت‌ها در سوریه دست روی دست گذاشت.

 ویلیام هیگ با اشاره به مواضع دولت روسیه در قبال وضعیت موجود در سوریه گفت: ما با طرف‌های روس مذاکراتی داشتیم اما اختلاف‌هایی میان دیدگاه‌ انگلیس با مقامات کاخ کرملین وجود دارد.

 وزیر امور خارجه انگلیس گفت: اگر طرح کوفی عنان در سوریه اجرا نشود و خشونت‌ها در این کشور پایان نیابد سوریه به جنگ داخلی کشیده می‌شود.

کد خبر 172629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز