همشهری آنلاین: مدیرکل و مشاور رئیس مجلس هشتم با یادآوری حمایت کشورهای غربی از تجهیز نظامی گروه‌های تروریستی مخالف بشاراسد،‌ گفت: غرب با فشار دیپلماتیک بر دمشق جنایت حوله را کامل می‌کند.

حسین شیخ‌الاسلام مشارو بین الملل رئیس مجلس هشتم در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره اقدام هماهنگ کشورهای غربی در اخراج سفیران سوریه از کشور خود، گفت:‌ بعد از جنایت دردناکی که تروریست‌ها در حوله انجام دادند، قدرت‌های جهانی توطئه دیگری را کلید زدند تا از لحاظ دیپلماتیک و بین‌المللی بر دولت دمشق فشار بیاورند.

مدیرکل و مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم، فشار بین‌المللی بر دولت دمشق را فرار به جلو خواند و افزود: وقتی تروریست‌ها خون مردم بی‌گناه حوله را بر زمین ریختند غرب و سازمان ملل متحد حکومت بشاراسد را بازخواست می‌کند حال آنکه عربستان و قطر عاملان اصلی آن حادثه بودند چون برای مخالفان سلاح و پول می‌فرستادند.

وی با یادآوری مباحث مطرح شده در نشست مشترک کوفی عنان با بشاراسد، ادامه داد: رئیس جمهور سوریه به درستی گفت طرح صلح دبیرکل سابق سازمان ملل متحد زمانی موفق است که اقدامات تروریستی متوقف شوند و عربستان و قطر به ارسال کمک برای گروه‌های معارض پایان دهند.

سفیر سابق ایران در سوریه با یادآوری قاچاق سلاح به سوریه از مرز ترکیه، تصریح کرد: اگر آتش جنگ داخلی در سوریه شعله‌ورشود، مطمئناً همسایگان از این آتش بی نصیب نخواهند ماند بنابراین آنها باید مراقبت کنند تا امنیت و آرامش کشورشان تحت تأثیر تحولات سوریه قرار نگیرد.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌ اسلامشهر و شمیرانات در مجلس هفتم ادامه داد: بشار اسد ضمن پیگیری اصلاحات در نظام سیاسی روابط خود را با مردم نزدیک‌تر کند و شفاف‌سازی در تحولات را اولویت دهد چون اگر ناامنی فراگیر شود دود آن به چشم ملت سوریه خواهد رفت.

مشاور و مدیرکل رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم تأکید کرد: هیچ‌گاه دولت دمشق کاری نمی‌کند که در اوضاع و احوال کنونی احساسات مردم جریحه‌دار شود، این مسئله را گروه‌های تروریستی خوب می‌دانند و دست به هر اقدام جنایت‌باری برای ایجاد جنگ داخلی و به شکست رساندن طرح صلح کوفی عنان انجام می‌دهند.

روز گذشته چندین کشور غربی همزمان با افزایش جنگ روانی غرب علیه دمشق به دنبال حادثه "حوله"در اقدامی هماهنگ اعلام کردند که می‌خواهند سفرای سوریه را از کشور خود اخراج کنند.

بشاراسد رئیس جمهوری سوریه در دیدار با کوفی عنان بر التزام کشورهایی که گروه‌های مسلح تروریستی را حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند تاکید کرد و افزود: موفقیت طرح صلح شما به توقف اقدامات تروریستی و توقف حمایت کسانی که آنان را حمایت می‌کنند و توقف قاچاق سلاح به سوریه برای تروریست‌ها بستگی دارد.

کد خبر 172598
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز