گروه اقتصادی: با افزایش 29‌درصدی نرخ هر کیلوگرم گندم تحویلی به کارخانه‌های آرد از 15‌خرداد ماه، تولید‌کنندگان نان از قوت گرفتن احتمال افزایش قیمت این فراورده خبر می‌دهند.

روز گذشته عباس قبادی، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به قیمت فروش گندم به کارخانه‌های آرد اعلام کرد: قیمت فروش گندم، اعم از تولید داخل یا وارداتی، توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به کارخانه‌های آرد‌سازی و سایر متقاضیان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی 465 و گندم دوروم 485‌ریال تعیین شده و این مصوبه از 15‌خرداد ماه امسال قابل اجراست.

افزایش قیمت نان

با تصویب افزایش قیمت گندم دبیر اتحادیه سراسری تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان نیز از احتمال افزایش قیمت نان بعد از افزایش قیمت گندم در سال‌جاری خبر داد و گفت: البته افزایش قیمت نان منوط به اتمام ذخیره گندم فعلی است. کاوه زرگران
با بیان این مطلب به ایسنا گفت: فعلا طبق توافق با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و با توجه به 5هزار تن گندمی که شرکت بازرگانی دولتی ایران با قیمت سال قبل در اختیار ما قرار داده، تولیدکنندگان نان افزایش قیمتی نخواهند داشت. وی افزود: اگر این ذخیره گندم تمام‌شده و گندم دیگری به تولیدکنندگان داده نشود، به‌طور طبیعی طبق توافق با سازمان حمایت، تولیدکنندگان نان قیمت‌های خود را افزایش می‌دهند.

کد خبر 172498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز