همشهری آنلاین: "هفت نگاه" پنجم،عصر جمعه 5 خرداد با فروش 110 نقاشی و مجسمه از 60 هنرمند در مجموع به قیمت 320 میلیون تومان در گالری فرهنگسرای نیاوران به کار خود پایان داد.

نگارخانه

به گزارش همشهری آنلاین، نقطه عطف این دوره هفت نگاه،خریدهای کوچک اقشار مختلف مردم از این رویداد بود که میانگین فروش سه میلیون تومان برای هر اثر هنری موید این نکته است.

در پایان هفت نگاه پنجم، علی شیرازی با فروش نقاشیخط آبی فیروزه‌ای رنگش با قیمت 25 میلیون تومان، عنوان گران‌قیمت ترین اثر به فروش رسیده در این دوره را به خود اختصاص داد.

این اثر که ترکیب بندی مربع داشت مثل همه آثار شیرازی بن مایه ایرانی اسلامی دارد این تابلو ساعاتی پیش از افتتاحیه خریداری شد و تا پایان این نمایشگاه 14 روزه در رتبه اول ایستاد.

از این منظر آثاری از ایرج شافعی،پرویز کلانتری و تاها بهبهانی با فروش‌های 14 تا 10 میلیون تومانی در جای دوم و سوم قرار گرفتند.

عنوان پر فروش‌ترین هنرمند هفت نگاه پنجم را نقاش جوانی به نام بهنوش فروتن از آن خود کرد؛او که برای نخستین بار در هفت نگاه حاضر شده بود با فروش ده تابلو از مجموعه «در»هایش رکوردی چشمگیر به جای گذاشت.

درهای اوکه همگی رنگ و روغن روی بوم در ابعاد 100 در 70 سانتی‌متر بودند در رنگ‌های مختلفی نظیر آبی ،سرمه‌ای،صورتی ،زرشکی ... توانستند توجه خریداران را به خود جلب کنند.

رتبه دوم هنرمندان پر فروش را سعید معیری‌زاده و سحر صالحی به صورت مشترک با فروش هشت نقاشی به دست آوردند‌،فاطمه بهرامی با فروش چهار نقاشی و راشین قربی با فروش سه نقاشی حائز رتبه‌های بعدی شدند.

از 9 هنرمند هم دو اثر به فروش رسید که در میانشان نام‌های پر آوازه‌ای نظیر پرویز کلانتری،فریده لاشایی، ژازه  تباتبایی،هانیبال‌الخاص ،محمد علی ترقی جاه ... دیده می‌شدند.

هفت نگاه پنجم از 21 اردیبهشت در دو گالری یک و دو فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد و پس از 14 روز در روز جمعه 5 خرداد‌ماه  با فروش 320 میلیونی به کار خود پایان داد.

کد خبر 172080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز