یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: استفاده از لفظ تاسیس قهوه‌خانه ویژه بانوان بدسلیقگی بوده است و قرار است رستوران‌های ویژه بانوان ایجاد شود.

رستوران

پروین هدایتی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در مورد تاسیس قهوه‌خانه ویژه بانوان، اظهارکرد: استفاده از این لفظ درست نبوده و ایجاد رستورانی ویژه بانوان ایده‌ای است که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران مطرح شد و هنوز ابعاد مختلف و تفاهم‌نامه آن‌ بررسی نشده است.

 به گفته وی طرح این ایده در راستای ایجاد فضایی مناسب بری بانوان همچون پارک بانوان است تا زنان هم بتوانند به راحتی با فراغ بال از این فضا استفاده کنند و چنانچه مهمانی‌های خانوادگی و جمع‌های دوستانه‌ای دارند به این رستوران‌ها بروند.

 معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تصریح کرد: در این رستوران‌ها که مخصوص خانم‌هاست قرار نیست از قلیان و اینگونه موارد استفاده شود؛ چرا که حتی در قهوه‌خانه‌ها نیز مجوز استفاده از قلیان تایید نشده است.

 وی با بیان اینکه اعلام زود هنگام خبرتاسیس چنین رستوران‌هایی پیش از آنکه همه جوانب آن در نظر گرفته‌ شود درست نیست، ادامه داد: اعلام این نوع خبرها پیش از آنکه ابعاد مختلف آن بررسی شود، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد که باید این نوع خبرها پیش از بررسی کامل آن اعلام نشود.

 به گفته هدایتی ایده ایجاد رستوران‌های سنتی و غیرسنتی در فضای مناسب برای بانوان و به کارگیری پرسنل زن در این رستوران‌ها مورد استقبال قرار گرفته و در حال کارشناسی است و قرار است تا در تهران به صورت پایلوت ایجاد شود و پس از موفقیت به استان‌ها و شهرهای دیگر تسری یابد.

کد خبر 171260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز