همشهری آنلاین: درآمد کمپانی فیلم برادران وارنر برای دوازدهمین سال متوالی از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد.

سینما

به گزارش ایسنا، کمپانی فیلم «برادران وارنر» توانست تنها در مدت زمان پنج ماه ابتدایی سال 2012، درآمد یک میلیارد دلاری برای خود رقم بزند.

یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تولید برادران وارنر در ابتدای سال 2012 «شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها» بود که در مجموع 357 میلیون دلار فروخت.

این فیلم به کارگردانی «گای ریچی» با بازی «جود لاو» و «رابرت داونی جونز»، روایت می‌شود. قسمت اول این فیلم سال گذشته بر پرده‌ سینماهای جهان بود و توانست به فروش ‌470 میلیون دلاری دست یابد.

قسمت دوم «سفر به جزیره‌ اسرارآمیز» با فروش 222 میلیون دلاری از دیگر محصولا پرفروش کمپانی برادران وارنر بوده است.

براد پیتون پروژه‌ سینمایی «سفر به جزیره‌ اسرارآمیز ‌‌٢» را بر اساس اقتباسی از کتاب «ژول ورن» کارگردانی ‌کرده است.

«سفر به جزیره‌ اسرارآمیز ‌‌٢» در قالب سه‌بعدی و آیمکس سه‌بعدی در معرض تماشای مخاطبان قرار گرفته است.

«خشم تایتان‌ها» با فروش 218 میلیون دلاری کمک زیادی به مجموع فروش یک میلیارد دلاری برادران وارنر کرد.

محور اصلی داستان «برخورد تایتان‌ها‌» بریک اسطوره‌های قدیمی استوار است و به رویارویی ایزدان حماسی در آثار ادبیات نمایشی کهن یونان می‌پردازد.

این فیلم که بازسازی فیلمی است که در سال ‌1981 توسط «هری هملین» با حضور بازیگران بریتانیایی ساخته شد، به کشمکش قدرت‌جویی وعدالت‌خواهی مردان علیه پادشاهان و حاکمان در مقابل خدایان اساطیری در دوران کهن می‌پردازد.

نمایش فیلم «سایه‌های تاریک» که هفته گذشته در آمریکای شمالی آغاز شد تاکنون 37 میلیون دلار فروش داشته است، در حالی که این فیلم هنوز در بسیاری از کشورها به نمایش درنیامده است.

همچنین برادران وارنر توانسته است در پنج ماهه ابتدایی سال جاری میلادی 324 میلیون دلار از محل فروش فیلم‌های سه‌بعدی کسب کند.

فیلم‌های «شوالیه‌ تاریکی برمی‌خیزد»، «راک اعصار» و «هابیت» که همگی محصول کمپانی برادران وارنر هستند در ادامه‌ سال 2012 میلادی به نمایش درخواهند آمد.

کمپانی برادران وارنر در 11 سال اخیر، پنج‌بار به عنوان شرکت فیلمسازی برتر شناخته شده و فروش بین‌المللی این شرکت فیلمسازی تاکنون 15بار از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است، این در حالی است که این کمپانی سال گذشته با درآمد 87/2 میلیارد دلاری، برای چهارمین بار توانست دو میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد.

 

کد خبر 170737

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز