دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «یک‌بار» در هشت بخش از جوایز معتبر تونی به عنوان اثر برتر شناخته شد.

نمایش

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، شصت‌وششمین مراسم اعطای جوایز «تونی» شب گذشته (یکشنبه) در نیویورک برگزار شد و نمایش «یک‌بار» با کسب جایزه در هشت بخش، گوی سبقت را از دیگر رقبایش ربود.

نمایش «یک‌بار» جوایز بخش‌های کتاب موزیکال، صدابرداری، کارگردانی (موزیکال)، طراحی صحنه، نورپردازی و بهترین بازیگر نقش اول مرد را در میان تمام آثار موزیکال از آن خود کرد.

این اثر همچنین در بخش‌های بهترین ارکستر و بهترین اثر موزیکال، برنده‌ جوایز نمایشی «تونی» شد.

نمایش «یک‌بار» برگرفته از فیلمی است که در سال 2006 به روی پرده رفت.

این نمایش موزیکال به کارگردانی «جان تیفانی» براساس کتابی از «اندا والش» به روی صحنه رفته است و «استیو کازی» که امسال برنده‌ی جایزه تونی شد، نقش اول این نمایش موزیکال را بر عهده داشت.

نمایش معروف «مرگ یک فروشنده» که سال‌های زیادی است بر روی صحنه‌ی تئاتر اجرا می‌شود، موفق شد جوایز بخش‌های بهترین کارگردانی (مایک نیکولز) و اجرای دوباره‌ یک نمایش را از معتبرترین جوایز آثار نمایشی دریافت کند.

«مرگ یک فروشنده» برگرفته از نمایشنامه‌ کلاسیک و معروف «آرتور میلر» است.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن امسال به «جودیت لایت» برای بازی در اثری به نام «دیگر شهرهای بیابانی» تعلق گرفت.

در بخش بهترین بازیگر مرد نمایش‌های موزیکال، «مایکل مک‌گراث» برای بازی در «کار خوبی است اگر بتوانی آن را بگیری» شایسته دریافت جایزه شناخته شد.

«جودی کی» نیز برای بازی در همین اثر جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن نمایش موزیکال «تونی» را به دست آورد.

«کار خوبی است اگر بتوانی آن را بگیری» در 10 بخش نامزد دریافت «تونی» شده بود.

جایزه‌ بخش صدابرداری آثار نمایشی به «پیتر و منجم» اعطا شد. «پالوما یونگ» نیز برای طراحی صحنه همین نمایش موفق به کسب جایزه‌ «تونی» شد.

در شصت‌وششمین مراسم سالانه‌ جوایز تونی، «کریستین بیل»، بازیگر سرشناس فیلم‌هایی چون «پرستیژ» ‌و «پادشاهی خورشید» و «بتمن برمی‌خیزد» برای بازی در همین اثر موفق شد جایزه‌ بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خانه ببرد.

«پیتر و منجم» همچنین موفق شد جایزه بهترین طراحی صحنه را نیز از آن خود کند.

نمایش «Newsies» در بخش بهترین ترانه شایسته دریافت «تونی» شد. جایزه بهترین نمایشنامه امسال به «پارک کلایبورن» تعلق گرفت.

«جیمز کوردون» برای بازی در اثر «یک مرد دو رییس»‌ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در میان دیگر آثار نمایشی شد.

«نینا آریاندا» برای بازی در «ونوس خزپوش» جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن «تونی» را به مجری‌گری «نیل پاتریک هریس» ـ هنرپیشه‌ سرشناس ـ کسب کرد.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در آثار موزیکال نیز به «آدرا مک‌دونالد» برای بازی در «پورجی و بس گرشوین» اعطا شد.

امسال برخلاف پیش‌بینی‌ها، اثر «کتاب مورمون» ‌که سال گذشته جوایز بخش‌های مختلف «تونی» را درو کرد، جایزه‌ای دریافت نکرد.

«هیو جکمن»‌ بازیگر معروف فیلم‌هایی چون «مرد آهنین»‌ و «مردان مجهول» جایزه‌‌ای ویژه به پاس اجراهای قبلی‌اش در مراسم اعطای جوایز «تونی» دریافت کرد.

از دیگر جذابیت‌های جوایز «تونی» امسال این بود که «جسیکا چستین»، «کریستوفر پلامر»، «پل رود»، «نیک جونز»، «متیو موریسون»، «جیم پارسونز» و «ریکی مارتین» ـ شخصیت‌های شناخته‌شده‌ عرصه سینما، تلویزیون و موسیقی ـ جوایز شصت‌وششمین دوره مراسم «تونی» را به دستان برندگان‌شان سپردند.

امسال تئاتر برادوی با فروش یک میلیارد و 140 میلیون دلاری گیشه‌ خود، رکوردی بی‌نظیر را به ثبت رساند.

12 میلیون و 300 هزار تماشاچی از آثار نمایشی برادوی دیدن کردند. 40 اثر نمایشی شامل 14 نمایش موزیکال در این سال به نمایش درآمد.

 

کد خبر 173686

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز