همشهری آنلاین: درام دلهره‌آور تاریخی «پرومتوس» و انیمیشن کامپیوتری «ماداگاسکار۳» چراغ جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی را در اول فصل تابستان روشن‌تر و گرم‌تر کردند.

انیمیشن

به گزارش فارس، این دو فیلم جدید سینمایی در اولین روز نمایش عمومی خود در روز جمعه، موفق به فروش‌‌های بالای 22 و 26 میلیون دلاری شدند.

این رقم بالای فروش در روز اول نمایش باعث خشنودی تحلیل‌گران اقتصادی سینما شده و آن‌ها پیش‌بینی فروش بسیار بالایی را برای آن‌ها در سه روز اول نمایش می‌کنند.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود هر دو فیلم نمایش عمومی خود را (برای سه روز اول نمایش) با فروش‌هایی بالای 70 و 80 میلیون دلار شروع کنند.

تحلیل‌گران اقتصادی سینما، این رقم‌های خوب فروش را یک نشانه خوب برای هالیوود و صنعت سینمای آمریکا ارزیابی می‌کنند.

طی چند هفته اخیر، همه فیلم‌های سینمایی آمریکای شمالی با یک افتتاحیه بالا نمایش عمومی خود را آغاز کرده و ادامه داده‌اند.

کمپانی فوکس قرن بیستم به موفقیت کلان «پرومتوس» ساخته ریدلی اسکات امید خیلی زیادی دارد و بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است.

مسئولان این کمپانی می‌گویند فروش روز اول این فیلم، خیلی بهتر از کار قبلی معتبر آن‌ها «آغاز» (ساخته کریستوفر نولان) است.

این فیلم با بازی لئوناردو دی‌کاپریو، اکران عمومی خود را با فروشی 63 میلیون دلاری در سه روز اول نمایش شروع کرد.

نومی راپاسه، مایکل فاسبیندر و شارلیز ترون بازیگر اصلی «پرومتوس» هستند که با حال و هوای علمی-تخیلی خود، تماشاگران را به یاد «بیگانه» ریدلی اسکات می‌اندازد.

این فیلم چند روز قبل هم به روی پرده سینماهای حدود 40 کشرو جهان رفت و توانست به فروش 54 میلیون دلاری دست پیدا کند.

کمپانی دریم ورکز هم اعلام کرده وحشتی از رقابت انیمیشن محبوب خود «ماداگاسکار» با فیلم ریدلی اسکات ندارد و به موفقیت بالای قسمت سوم آن در جدول گیشه نمایش‌ سینماها اطمینان دارد.

دومین قسمت فیلم سه سال قبل با افتتاحیه‌ای 63 میلیون دلاری اکران عمومی خود را آغاز کرد و به نظر می‌رسد سومین قسمت هم قصد تکرار همین موفقیت را دارد.

 

کد خبر 173531

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز