یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال نمایش عمومی موفقیت‌آمیز فیلم‌های سه‌بعدی هندی و خارجی در سینماهای کشور هند، صنعت سینمای این کشور آسیایی به فکر اکران عمومی نسخه‌های سه‌بعدی فیلم‌های قدیمی و کلاسیک خود افتاده است.

فیلم هندی

به گزارش فارس، اکشن ماجراجویانه و وسترن «شعله»، اولین فیلم کلاسیک سینمای هند است که به صورت سه‌بعدی دوباره به روی پرده سینماهای این کشور می‌رود.

تهیه‌کنندگان این فیلم پرفروش قدیمی تاریخ ۱۵ آگست امسال (بیست و پنجم مرداد) را به عنوان زمان اکران عمومی نسخه سه‌بعدی آن اعلام کرده‌اند.

اکران عمومی نسخه سه‌بعدی «شعله» در عین حال باعث سروصدا و اعتراضاتی هم شده است. مهم‌ترین اعتراض به این اقدام را بخشی از بازماندگان مرحوم جی‌پی‌سیپی (تهیه‌کننده اصلی فیلم) کرده‌اند.

آن‌ها گفته‌اند اجازه این کار را به صنعت سینمای هند و یکی از نوه‌های سیپی نمی‌دهند و خواستار توقف اجرای طرح نمایش نسخه سه‌بعدی «شعله» شده‌اند اما این اعتراض راه به جایی نبرده است.

در حالی که بازماندگان سیپی دلیل قانع‌کننده‌ای برای اعتراض خود ارائه نداده‌اند، رسانه‌های گروهی می‌نویسند آن‌ها خواهان سهم سود از فروش احتمالی نسخه سه‌بعدی هستند.

شان اوتام سینگ نوه دختری جی‌پی‌سیپی که امتیاز فیلم «شعله» را در اختیار دارد، به رسانه‌های گروهی هند گفته نسخه سه‌بعدی این فیلم در زمان تعیین شده به روی پرده سینماها خواهد رفت.

او می‌گوید: پروزه نمایش عمومی «شعله» سه‌بعدی به مراحل پایانی خود رسیده و به‌زودی تماشاگران می‌توانند دیدار هیجان‌انگیز و تازه‌ای با این فیلم محبوب و پرسروصدا داشته باشند.

این فیلم از جمله آثار کلاسیک سینمای هند است که مردم آن را دوست دارند. آن‌ها حق دارند نسخه تازه‌ای از آن را که با تکنولوژی روز همراه شده است روی پرده سینماها ببینند.

نوه جی‌پی‌سیپی «شعله» ‌سه‌بعدی را دقیقا در همان روزی اکران عمومی می‌کند ( ۱۵ آگست) که 37سال قبل در سال 1975 به روی پرده سینماهای هند رفت.

این فیلم از سوی منتقدان سینمایی لقب یک وسترن اسپاگتی هندی را گرفت که یادآور وسترن‌های ایتالیایی کلینت ایستوود به کارگردانی سرجیولیونه بود.

«شعله» در زمان اکران عمومی فروش بسیار بالایی در جدول گیشه نمایش سینماهای هند کرد و باعث شهرت فراوان آمیتاب باچان و امجد خان (در نقش کاراکتر منفی ماجرا جبار سینگ) شد.

درمندرا، همامالینی و جایا بهادری( که پس از این فیلم همسر آمیتاب باچان شد) دیگر بازیگران اصلی فیلم هستند.

«شعله» با نگاهی به وسترن آمریکایی «هفت دلاور» قصه دو دوست صمیمی را تعریف می‌کند که از سوی یک مامور پلیس اجیر می‌شدند تا با یک راهزن خطرناک دریک دهکده دور مبارزه و وی را از بین ببرند.

 

کد خبر 165288

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز