همشهری آنلاین: نسخه‌ سه‌بعدی فیلم «تایتانیک» صدر گیشه‌ سینماهای انگلستان را به خود اختصاص داد.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، نسخه‌ سه‌بعدی فیلم «تایتانیک» ساخته‌ جیمز کامرون با فروش 4/4 میلیون دلار توانست در رتبه‌ اول پرفروش‌ترین‌های سینماهای انگلستان قرار بگیرد و فیلم «بازی‌های گرسنگی» را به رده‌ی دوم بفرستد.

نسخه‌ اصلی فیلم «تایتانیک» در سال 1998 مدت 13 هفته در رتبه‌ اول پرفروش‌ترین‌های سینمای انگلستان قرار داشت و اکنون فروش بالای نسخه‌ سه‌بعدی آن، یادآور موفقیت‌های این فیلم پرفروش است.

مجموع فروش نسخه‌ اصلی و نسخه‌ سه‌بعدی «تایتانیک» در انگلیس اکنون به 114میلیون دلار رسیده است که انتظار می‌رود با پشت سر گذاشتن قسمت دوم «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» که فروش 115 میلیون دلاری داشته است، بتواند سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای انگلیس نام بگیرد.

نسخه‌ سه‌بعدی این فیلم برگرفته از فیلم موفق و برنده‌ اسکار سال 1997 است که «کیت وینسلت» و «لئوناردو دی‌کاپریو» در آن نقش‌آفرینی داشتند.

کمپانی پارامونت توزیع این فیلم را در آمریکای شمالی برعهده دارد که هم‌اکنون در 2600 سالن به روی پرده رفته است.

کمپانی فاکس نیز در خارج از آمریکا ساخته‌ جدید جیمز کامرون را به نمایش درخواهد آورد.

نسخه‌ اصلی فیلم «تایتانیک» موفق به کسب فروش بی‌نظیر یک میلیارد و 800 میلیون دلار شد و تا یک دهه عنوان پرفرو‌ش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان را دراختیار داشت.

کشتی تایتانیک در سال ‌1912 میلادی وقتی در نخستین سفر دریایی‌اش از بندری در انگلیس عازم شهر نیویورک در آمریکا بود، با یک کوه یخی برخورد کرد و غرق شد.

این حادثه مرگ ‌1522 نفر از مسافران کشتی را در پی داشت.

 

کد خبر 165811

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز