دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم پس از ساخت مساجد و حسینیه ها دیگر توان تامین هزینه‌های امام جماعت و سایر هزینه‌ها را ندارند و باور کنید بدون کمک مالی ما مساجد کم فروغ می‌شود.

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۱ کل کشور به عنوان موافق حذف عبارت "روستایی" از ماده الحاقی ۲۸ ( که مصرف انرژی در مساجد، حسینیه ها و دارالقرانها را رایگان کرده است) صحبت کرد و گفت: یکی از مسائلی که برای همه ما روشن است و جریان مخالف انقلاب آن را دنبال می کند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها مورد تاکید قرار داده‌اند، مسئله تهاجم فرهنگی است و دشمنان می خواهند ریشه های دینی را در کشور ما تضعیف کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا شما هیچ مرکز فرهنگی‌ای خالصتر از مساجد و حسینیه‌ها را سراغ دارید؟ ما در بخش‌های فرهنگی در لایحه بودجه کمک زیادی کرده‌ایم، ولی آیا تاکنون برای مساجد رقمی را برای کمک در نظر گرفته‌ایم؟

وی با بیان اینکه اکثر دولت‌ها خودشان مسجد می‌سازند و اعتبارات آن را تامین می‌کنند، یادآور شد: در کشور ما مردم خودشان مسجد می سازند، اما آیا مجلس نباید در این زمینه کمک کند؟ این حداقل انتظار از یک نظام اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با همه توطئه‌هایی که برای سست کردن فرهنگ دینی مردم ما وجود دارد، مردم خودشان مسجد و حسینیه می سازند، چرا نباید به آنها در تامین هزینه های مساجد کمک کنیم؟

رئیس فراکسیون اصولگرایان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما بفرمایید برای کمک به مساجد و حسینیه‌ها که دین مردم را حفظ می کند، چه کمکی کرده‌اید؟

لاریجانی با بیان اینکه مردم خود اقدام به ساخت مساجد کرده و توان پرداخت هزینه‌های مساجد را ندارند، یادآور شد: مردم پس از ساخت مساجد و حسینیه ها دیگر توان تامین هزینه‌های امام جماعت و سایر هزینه‌ها را ندارند و باور کنید بدون کمک مالی ما مساجد کم فروغ می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به احادیث زیادی که درخصوص پرفروغ نگه داشتن مساجد وجود دارد، تاکید کرد: مساجد باید پرفروغ باشد و ما باید برای تامین هزینه های آن به مردم کمک کنیم و بین مساجد شهری و روستایی تفاوتی را قائل نشویم. این امر موجب باقیات و صالحات برای شما نمایندگان خواهد بود.

لاریجانی با بیان اینکه در شهرها جوانان بیشتری حضور دارند و باید زمینه حضور این جوانان را به مساجد و اماکن مقدس فراهم کنیم، افزود: ما نباید در این زمینه خست به خرج دهیم و در جاهای دیگر که نیاز است باید جلوی برخی پرداخت های اضافی را بگیریم و با انجام این کار گام بزرگی در احیای مساجد و حسینیه‌ها برداریم.

کد خبر 170350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز