یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس مادرید اعلام کرد: 18 معترض اسپانیایی در تظاهراتی که به مناسبت نخستین سالگرد اعتراضات ضدسرمایه داری در مادرید انجام شد، دستگیر و دو پلیس نیز در جریان مقابله با تظاهرکنندگان مجروح شدند.

تظاهرات در مادرید؛ 18 تظاهرکننده اسپانیایی دستگیر شدند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پلیس مادرید در اطلاعیه ای اعلام کرد: این تظاهرات را جنبش 15 می سازماندهی کرد و هزاران اسپانیایی در حمایت از این جنبش به خیابان ها ریختند.

بر اساس این گزارش، تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه که معترضان در میدان 'سول' مادرید جمع شده بودند، ناآرامی رخ نداد و معترضان نیز نتوانست چادرهای خود را در این میدان برپا کنند.

پلیس مادرید همچنین اعلام کرد: در ساعت های بامدادی روز یکشنبه معترضان را در میدان سول محاصره و آنها را به خارج از میدان هدایت کرد.

در اطلاعیه پلیس آمده است: در جریان هدایت معترضان به خارج از میدان سول، برخی معترضان مقاومت کرده و با پلیس درگیر شدند که در نتیجه آن شماری از معترضان بازداشت شدند.

دولت ایالت مادرید به منظور جلوگیری از تجمع تظاهرکنندگان و بر پایی‌ چادرهای آنها در میدان سول، نزدیک به دو هزار پلیس ضد شورش را در خیابان های اطراف این میدان مستقر کرد و منع آمد و شد شبانه را در این میدان اجرا کرد.

معترضان نیز اعلام کردند به تصمیم مسوولان ایالتی احترام می گذارند و شب ها در این میدان تجمع نمی کنند، اما بر پایی تظاهرات را جزو حقوق شهروندی خود می دانند و خواستار برپایی اعتراضات آرام هستند.

مسوولان جنبش 15 می اعلام کردند: به تظاهرات و تجمع های اعتراضی تا روز سه شنبه ادامه می دهند.

کد خبر 170240
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز