همشهری آنلاین: رییس دفتر حافظ منافع کشورمان در قاهره با تکذیب شایعات و خبرسازی‌های برخی رسانه‌ها مبنی بر دستگیری یک باند ایرانی سه نفره در خصوص ترور سفیر عربستان در این کشور گفت که این گونه ادعاها کاملا بی‌اساس است.

مجتبی امانی در سخنانی با اشاره به اینکه احمد قطان، سفیر عربستان در قاهره خود این اخبار را تکذیب کرد و افزود که علاوه بر اینکه شخص سفیر عربستان این مساله را تکذیب کرده خود او نیز از هیچ مقام مسوولی نشنیده که این ادعا را تایید کرده باشد.

وی ادامه داد که مساله بستن سفارت و کنسولگری عربستان در قاهره نه از دور و نه از نزدیک هیچ ارتباطی با ایران ندارد. هم‌چنین این مساله به روابط قاهره و ریاض برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، امانی با بیان اینکه این مساله ربطی به ایران ندارد و ایران در روابط دو کشور دخالتی نمی‌کند، گفت که در پس پخش چنین شایعاتی اهداف مشکوکی قرار دارد تا مصر را به عرصه درگیری‌های سیاسی و تبلیغاتی تبدیل کند، اما ایران شدیدا با این امر که مصر عرصه این‌گونه درگیری‌ها باشد، مخالف است. ایران در مشکل اخیر ایجاد شده میان مصر و عربستان طرفدار (گروه و جناحی) نیست.

به گزارش روزنامه‌ بوابه الاهرام چاپ مصر، رییس دفتر حافظ منافع کشورمان در قاهره ادامه داد که از نظر ایران، اگر تلاش‌هایی برای توسعه دایره مشکلات انجام شود، این مساله به نفع هیچ کس نیست.

وی افزود که تهران طرفدار حل مشکلات میان دو کشور به شکلی دوستانه است. هم‌چنین این کشور تحت هیچ شرایطی به دنبال بحرانی کردن روابط و یا قطع روابط میان کشورهای اسلامی نیست و از آن حمایت نیز نمی‌کند.

امانی با بیان اینکه به واسطه اتهام‌زنی‌ها، بازی خطرناکی برای تهدید امنیت ملی مصر آغاز شده است، گفت که طرحی از جانب صهیونیست‌ها برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان از طریق ترویج برخی شایعات دنبال می‌شود که باید مواظب این‌گونه توطئه‌های خبیث بود؛ چرا که بیان این‌گونه اتهامات و شایعات نهایتا تنها به نفع صهیونیست‌ها است.

کد خبر 168790
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز