سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هویت و فرهنگ ایرانی از دوربین 9 عکاس ایرانی در فوتوگالری شهر کاردیف انگلستان به نمایش گذاشته شده و تا 12 می (23 اردیبهشت) امسال برپا است.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه که باعنوان "بی‎ نام" در گالری فوتوگالری خانه ترنر در شهر کاردیف انگلستان برپا شده، آثاری از راز گلستانی، حدیثه حسینی، مهرگان کاظمی، آماک محمودیان، شراره موسوی، رئوفه رستمی، محسن شاهمردی، آریا تابنده‎پور و محسن یزدی‎پور را درمعرض نمایش عموم قرار داده است.

این نمایشگاه که توسط آماک محمودیان از هنرمندان عکاس ایرانی برای اولین بار این نمایشگاه گروهی را از عکاسان معاصر ایران در انگلستان برپا کرده است.

هرکدام از عکاسان با استفاده از رسانه عکس و ویدئو به بررسی زندگی اجتماعی و فرهنگی مدرن ایران، با تاکید بر مذهب، جنسیت و هویت پرداخته‎اند.

این هنرمندان با استفاده از داستان‎های هزار و یک شب به بررسی پیچیدگی های زندگی روزمره در ایران معاصر را به تصویر کشیده‌اند به طوری که احساساتی از غم و اشتیاق و زیبایی های عشق و اخلاص را بیان کرده‌اند.

آماک محمودیان به عنوان کیوریتور این نمایشگاه آثار هنرمندان را به عنوان افکار آرام از عکاسان متوسطی می‌داند که جوهر فرهنگ در آثار آنها به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه "بی نام" که بازنمایی از فرهنگ و هویت ایرانی است، عنوان پروژه‌ای بوده که این 9 عکاس ایرانی در همکاری با دانشگاه ولز، نیوپورت و مرکز اروپایی برای تحقیقات عکاسی انجام شده است.

فوتوگالری خانه ترنر در سال 1978 تاسیس شده، این گالری از طریق برگزاری تور نمایشگاهی با سازمانها و گالری‎ها و بخش‎های آموزشی ولز برای توسعه و حمایت از عکاسی همکاری دارد.

"Ffotogallery " در غرب شهر کاردیف واقع شده و تاکنون به فعالیت‎های آموزشی و مشارکتی خود ادامه داده است.

 

کد خبر 167717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز