همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس‌های عزیز ساعتی با عنوان «با حاتمی در طهران» هفته آینده در گالری شماره شش رونمایی می‌شود.

پوستر عکاسی

به گزارش ایسنا، این هنرمند عکاس و مدیر فیلمبرداری گفت: مجموعه‌های متنوعی با عناوین «با حاتمی در طهران»، «با بیضایی در طهران»، «با کیمیایی در تهران» آماده کردم که به تدریج آماده نمایش خواهم کرد.

او درباره‌ ویژگی متمایز این مجموعه‌ها و زاویه نگاهش در این عکس‌ها توضیح داد: در این عکس‌ها، «تهران» را از زاویه‌ دید این سه هنرمند تصویر می‌کنم؛ یعنی در مجموعه «با حاتمی در طهران» نشان می‌دهم که علی حاتمی در ذهن خودش چه جلوه‌هایی از تهران را می‌سازد که شاید با تهران آن موقع هماهنگ نباشد اما همان تهرانی است که حاتمی در فیلم‌هایش به آن اشاره دارد یا بیضایی در فیلم‌هایی همچون «کلاغ»، «شاید وقتی دیگر» و ... به آن اشاره کرده است. ‌

این نگاه البته در فیلم‌های مسعود کیمیایی کمی معاصرتر شده است و به همین دلیل در عنوان عکس‌های این مجموعه، تهران را با «ت» نشان می‌دهم.

ساعتی همچنین درباره‌ عکس‌هایی که در مجموعه «با حاتمی در طهران» ارائه می‌شود، گفت: این نمایشگاه شامل تمام فیلم‌های حاتمی بعد از انقلاب می‌شود که از «حاجی واشنگتن» تا آخرین فیلم او را در بر می‌گیرد که در قالب 21 عکس سیاه و سفید و رنگی ارائه خواهد شد.

این فیلمبردار سینمای ایران همچنین درباره‌ احتمال چاپ عکس‌های این مجموعه‌‌ها در قالب یک کتاب نفیس گفت: قطعا اگر ناشری پیدا شود تا این آثار را چاپ کند برای خوانندگان و به خصوص برای افرادی که سینما را دوست دارند جذاب خواهد بود زیرا در این مجموعه علاوه بر عکس‌های تهران از دید این فیلم‌سازان، یادداشت‌های خودم را که تا به حال در جایی منتشر نکرده‌ام در زیر عکس‌ها ارائه و تهران فرض شده را با تاریخ مشخص می‌کنم تا فاصله آن با تهران واقعی معلوم شود.

ساعتی درباره‌ اولویت‌های انتخاب این 21 عکس توضیح داد: می‌توان هر بار در عکس‌های این افراد موضوع متفاوتی را دنبال کرد، اما چون فضا برای ارائه آثار کوچک و محدود است، تنها گوشه‌ای از مجموعه «با حاتمی در طهران» را انتخاب کرده‌ام؛ البته توجه داشته باشید که در این عکس‌ها چیزی به نام پرتره هنرپیشه نداریم بلکه همه چیز در لانگ شاتی با محور تهران به تصویر درآمده است.

این نمایشگاه جمعه ـ 15 اردیبهشت‌ماه ـ در گالری شماره شش افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا 21 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 19 به نشانی خردمند شمالی ،کوچه هجدهم، شماره شش، طبقه همکف از این آثار دیدن کنند.

 

کد خبر 168245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز