یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار عکس الهه عبدالله آبادی با عنوان "آنی از زمان و مکان" از 8 اردیبهشت ماه در گالری آرته برگزار می‌شود.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالله آبادی متولد 1367 نیشابور است و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد عکاسی تحصیل کرده است.

این عکاس جوان در بخشی از یادداشت نمایشگاه خود آورده است:" یک عکس برشی از واقعیتی بزرگتر و حاصل گزینش ذهن دیگری در مقام عکاس است.

گزینشی که به بیننده حکم می‌کند که کدام قسمت از واقعیت پیش روی عکاس را ببیند.

معنای چنین گزینشی حذف انتخاب‌های احتمالی دیگر است".

او اضافه می‌کند: "در مواجهه با عکس‌ها همواره امکان وجود انتخابی غیر از آن که به جبر عکاس پیش رویم قرار گرفته، من را به خود مشغول می‌کرد.

انتخابی که با اندک تغییری می‌تواند واقعیات و معانی‌ای متفاوت از آن چه هست را بازنمایی کند؛ واقعیاتی که می‌توانند مسیر خوانش یک عکس را دگرگون سازند و یا بر آن تاثیر گذار باشند.

کم‌کم این امر برایم بدیهی شد که یک عکس می‌تواند دالی بر وجود مدلولی در زمان و مکانی مشخص در مقابل دوربین باشد، ولی نمی‌تواند درباره عدم وجود مدلول‌های دیگر در همان زمان و مکان، حکمی قطعی صادر کند".

عبدالله آبادی می‌افزاید: "برای به تصویر کشیدن این عدم قطعیت، این عکس‌ها را با دوربین پانورامای روسی عکاسی کردم.

المان مشترک در همه این عکس‌ها، پارچه سفید و افراد جلوی آن است.

پارچه و سوژه روبرویش، نمادی از قطع متعارف عکس و گزینش عکاسانه است و اطراف آن همان واقعیتی است که بیننده با دیدن عکس، از دیدن آن محروم می‌شود.

این عکس‌ها دعوتی است به دیدن این واقعیات و بستری که یک عکس از آن بر می‌خیزد".

این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت از ساعت 16 تا 20 در محل گالری آرته واقع در خیابان شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت،بلوار علیخانی، بیست متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 3 دایر است.

کد خبر 167360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز