چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه ۱۱ عکاس ایرانی به صورت مجازی با عنوان «فراسوی خیال و واقعیت» در وب سایت بنیاد خیریه امید مهر در انگلستان برپاست.

عکاسی

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه که عواید حاصل از فروش این عکس‌ها به بنیاد خیریه‌ امیدمهر تعلق خواهد گرفت، آثاری از مهرداد عسگری، گوهر دشتی، امیرعلی قاسمی، هنگامه گلستان، بابک کاظمی، مهدی مقیم‌نژاد، امید صالحی، حسن سربخشیان، جلال سپهر، آرمان استپانیان و نیوشا توکلیان به نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه هر عکاس ۳ قطعه عکس با امضای شخصی را برای نمایش و فروش ارائه کرده است.

آثار این نمایشگاه زیر قیمت واقعی یعنی هزار دلار ارزشگذاری شده‌اند در حالی که قیمت این آثار بیش از اینهاست.

در این نمایشگاه آن‌لاین درکنار نمایش عکس‌های هر کدام از عکاسان بیوگرافی و شرح مختصری از فعالیت‌ها و اقدامات آن‌ها نیز قرار گرفته که نقش مهمی در معرفی عکاسان به خریداران و بازدیدکنندگان غربی دارد.

مالو هالاسا، منتقد و روزنامه‌نگار آمریکایی مقیم لندن که در زمینه‌ فرهنگ و هنر خاورمیانه تخصص دارد، در یادداشتی که برای معرفی این نمایشگاه نوشته است: "عکاسی در هنر و فرهنگ معاصر ایران دارای جایگاهی خاص و منحصر به فرد است".

آثار این نمایشگاه را امید صالحی جمع آوری و به نمایش گذاشته است که درباره ویژگی برجسته‌ این آثار معتقد است: "هر یک از عکاسان شرکت‌کننده جلوه‌ متفاوتی از جامعه امروز ایران را در کار خود نشان داده است".

حسن سربخشیان که یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه مجازی در انگلستان است، می‌گوید: "باتوجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران و فقدان برخی عوامل، برپایی چنین گالری آن‌لاینی می‌تواند قدمی جدی به سوی شناساندن عکاسی حرفه‌ای ایران به جهان در شکلی جدید باشد". ‪

بنیاد خیریه امید مهر در سال ۱۳۸۳ در تهران برای حمایت از دختران و زنان نوجوان و جوان که نیاز فعالیت خود را آغاز کرد.

این بنیاد به تازگی اقدامات فرهنگی را نیز به فعالیت‌های خود افزوده است که از آن جمله و علاوه بر نمایشگاه جاری می‌توان به دوره‌ آموزش عکاسی توسط شادی قدیریان و برپایی نمایشگاه آن اشاره کرد که نمایشگاه آثار این هنرمندان هم اکنون در لندن برپاست.

 

کد خبر 169755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز