یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان پس از دو هفته بررسی و اظهار نظر مخالفین و موافقین طرح اصلاح مواد 196 و 197 آیین نامه داخلی مجلس، امروز با 148 رای موافق 20رای مخالف و 14 رای ممتنع ماده 197 و تبصره‌های آن را به رساندند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از دو هفته بررسی و اظهار نظر مخالفین و موافقین طرح اصلاح مواد 196 و 197 آیین نامه داخلی مجلس، امروز با 148 رای موافق 20رای مخالف و 14 رای ممتنع ماده 197 و تبصره های آن را به رساندند.

لازم به ذکر است که این طرح برای لازم الاجرا شدن به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

پیشنهاد افزودن عبارت "در هر دوره از ریاست جمهوری" به تبصره 2 تصویب نشد

در ادامه بررسی ماده 197 آیین نامه داخلی مجلس، یحیی‌زاده نماینده میبد با بیان وجود ابهام در تبصره 2 ماده 197 گفت: در این تبصره این برداشت می‌شود که برای قانع نشدن مجلس کدام دوره از ریاست جمهوری مطرح است. یعنی ممکن است یک فردی که رییس جمهور است برای چند دوره رییس جمهور باشد و اینکه محدودیتی ذکر نشده است. پیشنهاد می‌کنم عبارت "هر دوره از ریاست جمهوری" به تبصره اضافه شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، لاریجانی رییس مجلس با وارد دانستن ابهام گفت: یک فرد می‌تواند دو دوره متوالی رییس جمهور شود و همچنین با یک دوره فاصله می‌تواند دو دوره دیگر رییس جمهور شود و عدم ذکر دوره ابهام است.

علی مطهری در توضیح گفت: ملاک، تعداد سوالات ارسال شده برای قوه قضاییه از یک رییس جمهور است که کلمه" یک " آمده است و مجلس به عنوان یک شخصیت حقوقی اگر 6 بار قانع نشد می‌تواند موضوع استیضاح را مطرح کند.

در ادامه نماینده دولت در پیشنهادی گفت: اگر عبارت در هر دوره مجلس قید شود بهتر است چون به نظر می رسد که سوال در هر دوره مطرح می‌شود و مجلس بعد نمی‌تواند در صورت قانع نشدن مجلس قبل موضوع استیضاح را مطرح کند.

این پیشنهاد به رای نمایندگان گذاشته شد و به دلیل آنکه باید دو سوم آرا به آن داده می شد تصویب نشد.

کد خبر 167390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز