همشهری آنلاین: در پی شکایت ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور به هیات رئیسه ، مبنی بر ضرورت ارائه توضیحات دولت درباره فاز اول و فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، قرار است نشستی کارشناسی میان مجلس و دولت در مجلس برگزار شود. در همین رابطه از شخص رئیس جمهور و وزیران اقتصادی دولت برای حضور در این نشست دعوت شده و مکاتبات نیز صورت گرفته است.

در این جلسه مشترک نمایندگان قصد دارند؛ هم درباره فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و هم نقاط ضعف و قوت و آسیب‌شناسی فاز اول که چه آسیب‌هایی را به کشور وارد کرد و همچنین درباره اجرای فاز دوم که باید کاملا با هماهنگی صورت بگیرد، بحث کنند

محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه باید درباره آسیب‌هایی که فاز دوم ممکن است از لحاظ گرانی برای کشور داشته باشد تبادل نظر شود، تصریح کرد: تمامی این موارد در هیات رئیسه مجلس مطرح و مقرر شد از دولت و رئیس جمهوری دعوت شود. اما اگر رئیس جمهوری به این جلسه نیامد، وزیران اقتصادی و مسئولان هدفمندی یارانه‌ها در نشست حضور داشته باشند تا نقاط ضعف و قوت قانون هدفمندی یارانه‌ها بررسی شود.

به گفته عضو هیات رئیسه مجلس هشتم، ارتباط گرانی‌ها با هدفمندی یارانه‌ها، نقدینگی که ایجاد شد و تورمی که ناشی از آن در جامعه وجود دارد در این نشست بررسی می‌شود و اگر فاز دوم هدفمندی قرار است آغاز شود، بعد از آسیب‌شناسی‌ها باشد تا مجلس هم در جریان قرار بگیرد و اگر به این نتیجه رسیدیم که اجرای آن به صلاح است؛ مجلس نیز حمایت می‌کند در غیر صورت مجلس تکلیف خود را می‌داند.

الیاس نادران، احمد توکلی،علیرضا زاکانی، حسین فدایی، امین‌حسین رحیمی، غلامرضا مصباحی‌مقدم، محمد دهقان، پرویز سروری و... جزو امضاکنندگان این نامه هستند.

کد خبر 167333
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز