همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور امشب از طریق تلویزیون با مردم سخن خواهد گفت، تأکید کرد: دستور رسمی اجرا فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را دکتر احمدی نژاد صادر خواهد کرد.

مهر نوشت: محمدرضا رحیمی امروز سه شنبه در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود قرار است امشب فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها کلید بخورد؟ گفت: رئیس جمهور امشب در تلویزیون با مردم سخن خواهد گفت.

وی در همین حال افزود: دستور اجرای رسمی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را دکتر محمود احمدی نژاد صادر خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعلام جزئیاتی از نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که همه را آقای رئیس جمهور اطلاع خواهند داد.

اجرای فاز دوم هدفمندی در شرایط فعلی غیرقانونی است

این در حالی است که الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به احتمال اعلام اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توسط رئیس جمهور در برنامه زنده تلویزیونی امشب گفت: اجرای این مرحله بدون مصوبه مجلس غیرقانونی است.

وی  تصریح کرد: البته اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حتما به مصوبه مجلس نیاز دارد و مگر می‌شود بدون مصوبه مجلس قیمتها را افزایش داد یا از مردم پول اضافی گرفت.

احمدی نژاد فعلا نمی‌تواند دستور اجرای فاز دوم هدفمندی را صادر کند

در همین حال، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس درخصوص احتمال اعلام رسمی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توسط رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی که امشب انجام خواهد شد، گفت: طبیعی است که رئیس جمهور هرچه سریعتر مواضع خود را به صورت شفاف اعلام کند برای مردم مفیدتر خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اگر رئیس جمهور بخواهد امشب اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اعلام و و از فردا آن را اجرا کند، کار غیرقانونی انجام داده است، گفت: اگر هم احمدی نژاد بخواهد امشب اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اعلام و از اواخر خرداد آن را اجرا کند، باز هم نمی‌تواند، چون قانون بودجه سال 91 هنوز به تصویب مجلس نرسیده است.

وی افزود: بنابراین رئیس جمهور باید صبر کند تا ابتدا قانون بودجه سال 91 در مجلس مصوب شود و بعد اقدام به اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کند.

کد خبر 166734
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز