همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی با اعلام این خبر که تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها طی نامه‌ای در ۱۳ بند، تقدیم هیئت رئیسه شده، گفت: این گزارش که بر اساس ماده ۲۳۳ آیین نامه داخلی مجلس تدوین شده، برای بررسی در صحن علنی مجلس در دستور کار هیئت رئیسه قرار گرفته است.

اعضای کمیسیون طرح تحول اقتصادی در پاسخ به درخواست رئیس مجلس برای اعمال ماده ۲۳۳ درباره عملکرد دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گزارشی تهیه کرده و آن را تقدیم هیئت رئیسه کردند.

غلامرضا مصباحی مقدم به خبرگزاری خانه ملت گفت: این گزارش که در ۱۳ بند تبیین شده، برای قرار گرفتن در دستور کار مجلس تقدیم هیئت رئیسه شده است.

در این گزارش آمده است در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها وزارت اقتصاد ۵۰ هزار میلیارد ریال تنخواه از بانک مرکزی دریافت کرده است که طبق گزارش کتبی خزانه، این رقم ماهیت تنخواه نداشته و از منابع بانک مرکزی و بصورت استقراض بوده است.
در این گزارش همچنین اشاره شده در مرحله دوم، خزانه‌داری کل مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال دیگر بابت تنخواه از بانک مرکزی دریافت کرده که در صورتهای مالی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به عنوان بدهی به بانک مرکزی ثبت شده است. این گزارش به ده مورد دیگر نقض قوانین و مقررات در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره دارد.

۱۲ نماینده عضو کمیسیون ویژه  رسیدگی به لایحه طرح تحول اقتصادی که این نامه را امضا کرده‌اند:

غلامرضا مصباحی مقدم
محمدرضا باهنر
محمدحسین فرهنگی
محمدرضا تابش
احمد توکلی
جمشید انصاری
محمدمهدی مفتح
عباس رجایی
رضا عبداللهی

کد خبر 167347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز