همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس با 144 رای موافق با کلیات طرح اصلاح نحوه بررسی سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) با کلیات طرح دوفوریتی اصلاح مواد 196 و 197 آئین‌نامه داخلی مجلس موافقت کردند.

وکلای ملت با 144 رای موافق، 28 رای مخالف و 14 رای ممتنع از 204 نماینده حاضر در جلسه، به کلیات طرح مذکور رای مثبت دادند.

نمایندگان مجلس هم‌اکنون وارد بررسی جزئیات این طرح شدند که در صورت تصویب نهایی آن، نحوه بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور و استیضاح وی در مجلس تغییر می‌کند.

به گزارش فارس، با تصویب نهایی این طرح، در صورتی که تعداد سؤالات ارسال شده به قوه قضائیه در مورد یک رئیس جمهور به عدد 6 برسد، طرح استیضاح رئیس جمهور با رعایت مفاد اصل 89 قانون اساسی و مواد آئین‌نامه داخلی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نوروزی، محمدرضا خباز و نورالله حیدری در موافقت با کلیات این طرح، امیر‌حسین رحیمی و غلامرضا مصباحی‌مقدم به عنوان طراح و سیدمحمدجواد ابطحی، ستار هدایت‌خواه و روح‌الله حسینیان در مخالفت با کلیات طرح مذکور در صحن علنی سخنرانی کردند.

نمایندگان مجلس هفته گذشته طرحی در رابطه با اصلاح نحوه بررسی سؤال از رئیس جمهور در صحن علنی ارائه داده بودند که با کلیات آن مخالفت کردند و امروز کلیات طرح جدیدی را که دوفوریت آن یکشنبه هفته جاری در مجلس تصویب شده بود، مصوب کردند.

کد خبر 166661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز