همشهری آنلاین: مجلس با ۱۲۴ رای موافق، با پیشنهاد ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس برای بررسی دوباره طرحی که مربوط به تغییر آیین نامه مجلس درباره تغییر در نحوه سوال و استیضاح از رئیس جمهوری می شد، موافقت کرد.

در نشست علنی امروز چهارشنبه ۲۳ فروردین و پس از آنکه کلیات طرح دوفوریتی اصلاح آیین نامه مجلس درباره نحوه سوال و استیضاح رئیس جمهوری رای نیاورد ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس براساس ماده ۱۳۳ آیین نامه داخلی درخواست مجدد برای در دستور قرار گرفتن این طرح را داشتند.

براساس ماده ۱۳۳ آیین نامه داخلی مجلس در صورتی که طرحی که نتواند رای موافق نمایندگان را کسب کند مجددا با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس قابل طرح مجدد است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۳۳ و درخواست ۵۰ نفر از نمایندگان این موضوع را مجددا به رای گذاشت و نمایندگان با ۱۲۴ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۹ رای ممتنع با در دستور کار گرفتن مجدد طرح اصلاح ماده ۱۹۷ آیین نامه مجلس درباره تغییر در نحوه سوال و استیضاح رئیس جمهوری موافقت کردند.

بنابراین این طرح پس از اصلاح در کمیسیون مربوطه مجددا به صحن علنی مجلس می آید و مورد بررسی و تصویب نهایی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است روز گذشته عده ای از نمایندگان طرحی دو فوریتی را برای تغییر مواد آئین نامه داخلی مجلس مربوط به طرح سوال و استیضاح رئیس جمهوری را تقدیم مجلس کردند که دو فوریت طرح تصویب شد و امروز کلیات طرح مورد بررسی قرار گرفت که به تصویب نرسید.

در صورتی که نمایندگان از ماده ۱۳۳ برای در دستور کار قرار گرفتن مجدد این طرح استفاده نمی کردند براساس آیین نامه داخلی مجلس این طرح تا شش ماه نمی توانست در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 165852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز